agequodagis

Alla inlägg under juli 2011

Av agequodagis - 18 juli 2011 22:36

Var som sagt o tränade Body combat, såå kul och sååå svettigt - nice!


Kom på att d där med att skriva upp mat kanske e lättare att göra i ett häfte i alla fall.


Efter träningen cykla ja hem o åt middag och sen via kantarellen för att handla innan de blev promenix med herr Lokis.


Lokis och jag var ute och gick i hällregn, blev alltså vääääldigt blöt! Så nu har jag just vart och duschat varmt för att återfå värmen och för att undvika att bli sjuk.


Hitta två back on track grejjer som ja vil ha!  Dock funderar ja på om knäskyddet faktiskt hålls kvar?! alltså speciellt lokisen e ju väldigt grov... nåja d står man ska linda under så att d ska hållas så kanske... vore ju bra om d gjorde det i alla fall.

   

Av agequodagis - 18 juli 2011 16:10

Alltså oj vad tiden går fort! halva juli har ju redan gått!


Idag steg ja upp vid 12, käkade frukost och sedan har jag städat papper.


Nu tänker ja göra om bloggen lite, tänker ha den som hälsoblogg också för min egen skull. Så tänker skriva upp vad ja rör på mig varje dag och vad ja äter så ofta ja minns att göra det. Men även såklart om vanliga saker och om Lokisen!


Snart ska ja träna, så det så! det är dagens morot för att ha orkat hålla på med papper i x antal timmar!


Av agequodagis - 17 juli 2011 22:02

Alltså igår kväll blev d som sagt lite vin hos Linda och Mikael o även en jättegod rabarberpaj - mums!

Sen vidare till Dinos för att träffa Carin o Alex. Men vi blev inga så långvariga där, gick istället ner och satt oss i sofforna vid Arken garden. Riktigt trevligt var det o pratade me massa nya människor.


Sen soooova o d blev massa sooovande... för ja blev väckt 15.24 idag av min kära mor. OJ, fan att ja kan sova i alla fall, d kan ingen klaga på tror ja...


Så vad har ja då gjort idag? tvättat... suttit framför datorn, vart o ätit suuuupermumsig middag med mor och bror, hemma. Vi grillade lax - MUMS!


Ikväll har ja promenerat med världens bästa Lokis!


Nu var ja hungrig... så började just baka scones... jo ja vet klockan är 11 men måst ju sysselsätta mig med ngt, dvs hålla mig vaken länge o sen stiga upp tidigt så ja får dyngsrytmen på grej!


Tjarå!

Av agequodagis - 16 juli 2011 17:51

Japp som rubriken säger, ja har shoppat idag! ett par nudie jeans som e typ grå och en varm tröjjklänning i brungrön färg.


Har även vart på 50 års tårta i Björsby, moster fyllder år! Grattis till henne!


Promenad me Lokisen, preciiiis som vanligt börjar d kännas som... fast några dagar kvar bara sen får vi skritta! jeeei!


Nu börjar d bli dags att göra sig i ordning, blir lite vin hos Linda o Mikael sen får man vällan se om d blir mer eller om d blir att cykla hem sen.


Ha en trevlig lördagskväll!

  

Av agequodagis - 15 juli 2011 21:52

Torsdag

Tvättat ett hästtäcke på nabben

solade o fikade i björsby med mor och moster

shake it på träningsverket

nattmata hästarna

cider på sjödagarna

och kvällen avslutades visst på arken... trevigt var d!


Bild från sjökvarteret.

Extremt suddig bild från i morse vid 4.30 när ja cyklade hemmåt, men var en sån fin soluppgång... :)


Idag, fredag:

fika med mor hos mormor

ärenden på stan

hämtmat från wirrans me mor, åt hos mig

promenad me bästaste herr Lokis


Av agequodagis - 15 juli 2011 21:33

I onsdags var mor och jag och mormor till Kumlinge. Vi började dagen med Brunch hos mig, sen ut till Kumlinge, körde runt lite, besökte Seglinge Andelshandel, Kumlinge Andelshandel, Fikade på Cafe remmaren. Vi avsutade dagen med båtutfärd till Bärö för middag på Glada Laxen, där var jag även och gick 5 km vandringsled i knasig terräng o fotade massa.


En badstrand på Seglinge

Seglinge andelshandel, rätt coolt me butik trots typ 35 åretrunt boende...

Vi åt på restaurang Glada Laxen ute på Bärö.

     

Jag var o gick på en 5 km vandringsled.

       

Bärö och restaurang Glada Laxen fotat när vi är på väg hem från Kumlinge med stooora färjan.  


Var en supernice dag med mormor och mor ute i skärgården!

Av agequodagis - 12 juli 2011 22:18

Det var en trött flicka här i morse... mamma  ringde o väckte mig halv tio, somna om o vakna lite före 12... uuuuups! nåja sånt händer.


Hann äta frukost och sen bar det iväg till Bambölevik med Mimi och Camilla. Fast vi hann inga sola så himla länge, flickorna fick kallt o då åkte vi hem.


Har handlat på Miteellen (så sa min bror om kantarellen när han var mini).


Har även vart cyklat till träningsverket o vart på cykling 30, sköööönt att svettas!


Sen var ja o josephine till Lokbärt, var ut o gick i suuuperhögt gräs, int sååå värst smart men men... Ja vill riiiiida! nåja imorn är d bara en vecka kvar sen får ja skritta i alla fall! så det så!


Nu börjar d bli dags att sooooova! natt, natt!

  

Av agequodagis - 11 juli 2011 22:42

Var såååå trött i morse, fy attans alltså! men kom upp vid tio sist och slutligen men det satt rysligt hårt inne.


Började dagen me att hjälpa mamma städa förråd i en timme, sedan var vi till Colorama o kolla på tapeter o färg. Mitt hus ska få mer fyllning i höst så då måst man byta tapeter också. Hitta några fina men måste fundera ett tag till på vad ja faktiskt på riktigt vill ha.


Sen for vi och fikade til Söderby cafe, riktigt mysigt var det där, dom hade inrett jättefint. Vidare till blomstallet där ja köpte lite blommor och så hem för att vila lite.


Dagens träning: cykling 30 + mitt eget styrkeprogram.


Lokisen: 20 min promenad, som vanligt just nu... och så fick han beta 30 min med de andra då vart han glaaad! sötnöt!


Nu börjar d bli dags att sooova, är ju en dag imorgon också!



Nä nu, gonatt!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards