agequodagis

Alla inlägg under november 2010

Av agequodagis - 5 november 2010 21:42

Så underbart med leeedigt, sååå slut! får nog bli en luugn helg! umgås med trevliga människor och motionera min älskade pålle!


Idag blev d trevlig fika på stan med fröken C, riktigt nice! sedan strosade vi på stan och jag hittade äntligen en klänning till bröllopet! yei! sååå vad skönt!


Sen hem till mor och far, hjälpte mor att städa. Min uppgift blev att dammtorka hela föräldrarnas hus! sen middag, iform av broccolisoppa och så iväg till färjan för att häma min älskade bror! via kyrkogården för att tända ljus på morfars grav, det är ju trots all alla helgona.


Via föräldrarna för att hämta bilen och så huj i väg till stallet, mockade fixade och Nh tränade herr L. Dagen/kvällen avslutades med fika hos mormor! en intensiv dag, precis som vanligt och precis om jag vill ha det!


Ha en riktigt nice helg!

Ciao!


Ps... Jag köpte ett rött läppglans idag, nu är d tänkt ja ska bli vågad... eller nåt?!Ds

Av agequodagis - 4 november 2010 20:53

Låååång dag, jobb till fyra, hem snabbt för att äta, skynda till stallet för att mocka åt L och sedan styrelsemöte för Ålands specialpedagogiska förening ute i skogen. Det var den dagen d... nu är d riktigt skönt att kunna sitta i soffan och ta det lugnt! levande ljus, bra musik och te! sedan spikisen och så i säng!


Ciao! 

Av agequodagis - 3 november 2010 21:11

Ja har börjat käka järntabletter... det brukar hjälpa när ja e trött! men hittills känner ja int av dem alls! går omkring som i en dvala! men får väl skylla på jobbet eller ngt som d flesta andra. Men sanningen att säga, det är FÖR mycket just nu... usch! karusellen snurrar och man kan inte kliva av, typ!


För övrigt så har ja väl bara vart med Lokisen till Aftonsol. Red dressyr för S (som vanligt typ...) och vi träna lägga famdelen "på" bakdelen och d gick superbra! även skänkelvikningarna gick super! Galoppen börjar även den bli ått det braiga hållet även om d nu är ett tag kvar tills den sitter lika bra som trav och skritt. Har även övat på passage idag...gick faktiskt nästan! yei!


Nu se på Bonde söker fru, sen sooova!

Ciao!

Av agequodagis - 2 november 2010 20:06

Ja precis som rubriken säger, så känner jag mig typ jämt just nu, usch det är drygt!


Ja vill, men ja vill int... ja vill men ja SKA inte.. Ja men d sku va bra... ska jag?! nä ja ska int.. varför int? för ja vill ju?! eller vill ja faktiskt?! tror ja int bara att ja vill?!


Ja det är inte lätt... usch ja vill att allt ska sluta vara så förvirrande, frustrerande och irriterande!!!


För övrigt så var ja rätt länge på jobbet idag... sen for ja hem, åt god middag (allt som innehåller soltorkad tomat och fetaost är GOTT!)


Sen skynda i väg på 8års kalas och så stallet för att mocka! ja det var det d...


Nu kolla TV, sen sooova!


Ciao!

Av agequodagis - 1 november 2010 20:46

Herregu va tiden går fort, redan november idag? fattar int vart alla veckor och månader tar vägen!


Har vart en intensiv dag idag, både på jobbet men också efteråt! hann bara hem och svänga innan d va dags att skynda sig iväg till stallet för att hinna göra ngt med pållen innan mörket, vår belysning på ridbanan har lixom lagt av precis lagom till årets mörkaste tid... bra där! men d sku fixa den på onsdag!


Blev i alla fall Nh träning och löslongering på banan. Min kära pålle var helvild och skenade runt som en tok... dock sakta han snällt ner när jag sa till men så fort man sa öka så ökade han till "race" och bocksprång, studsande och såklart Lokisens specialitet när han är vild, hoppa jämfota med alla fyra... ha, ha sku sååå gärna vilja ha foto på det för det ser så kul ut!


Sen en 1 h promenad med N och hunden M. Sen nattmata hästarna och så hem!

D va den dagen d, blev sen middag idag, klockan 20.30 var nååågot hungrig då kan jag meddela!


Ha d bra!

Ciao!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards