agequodagis

Alla inlägg under oktober 2010

Av agequodagis - 7 oktober 2010 21:28

Hade morgonfodringen i morse... var lite tudelad känsla när man kom in i stallet...älskar känslan av att komma in i stall på morgonen, höra hur hästarna rumstrerar om och så det där mysiga välkomnande gnäggandet...fast trots det så var det ytterst tomt och öde när det nu denna morgon bara var två hästar kvar i stallet. Blev dessuotm ovanligt tidigt väckning för dem eftersom jag ju börjar kl 8, Lokisen låg till och med och sov när jag kom. Men nog känns det öda när det bara är Sovvisen och Lokisen, ensamma i sina boxar, två tomma boxar gör mycket för ett stall på fyra.


Jobbet gick ovanligt långsamt idag, konstigt för dagarna brukar annars rusa fram i ett tempo, kanske är man fortfarande chokad över vad som hänt och man går omkring som i ett töcken och fattar ingenting??!


Efter jobbet var jag till stallet igen, denna gång för att mocka och motionera herr L. Blev ett dressyrpass på lilla banan, gick helt bra trots massa blåst ute!


Vilade lite hemma, åt sallad till middag och nu ikväll har jag vart ut på promenad med fröken C, var även in och kikade runt i deras hus samt drack lite te.


Nu börjar det bli dags att sooova för imorgon är det fredag och det innebär heeelg! dock blir det en vända till tandis igen innnan helgen stundar. Ska bygga upp min tand, huga hoppas d går bra, tycker int riktigt om att gå till tandis!


Ciao!

Av agequodagis - 6 oktober 2010 20:35

Uj uj vilken dag det varit.


Petter klarade inte att reda upp sin fång. N var tvungen att ta bort honom idag, såå hemskt. Jag rider ju på aftonsol på onsdagar och var på stallet och sade Hejdå innan och precis på väg ut så mötte jag Saul som var på väg in, usch så hemskt!


Velade jätte länge om ja sku fara och rida men insåg att d är bättre att göra ngt så  man inte hela tiden sitter och tänker på det tråkiga som hänt!

Nu är d bara Sovve och Loke kvar på stallet... va tomt d kommer kännas... och ändring blir d för hästarna direkt. Imorgon är d tidigare uppstigning är vanligt för dem och ovanligt för dem att jag kommer dit och matar dem en vardag.


Nåja hoppas Petter har det bra där uppe i himlen! RIP PETTER!


Här kommer lite bilder på honom:

         


Ha det bra i Trapalanda, MR LEGEND i alias Petter, vi kommer sakna dig massor! Kom ihåg att hälsa till Hiram och Pontus och de andra fina hästarna där!

  

Av agequodagis - 5 oktober 2010 15:31

Long time no see...?! nä int har ja vart borta så länge!


Har vart på sammarbetsläger på Lemböte med årets 7or, närmare bestämt 54 stycken och 4 vuxna inklusive jag. Vi började med att cykla dit i går vid 11, gick riktigt bra, jag gick dock upp för några backar (var sist i ledet och tvungen att vänta på alla)  men hörde knappt ngt klagomål trots hååård motvind hela vägen!   

Samarbetade heela dagen lång med många olika lekar, sen blev det krovgrillning framför öppen eld ute och så till sist mörkerorientering i skogen - mys! somnade vid typ 01.30 efter att N och jag sätt till att alla var på sina rum! Dagen idag fortsatte på samma sätt men var riktigt tung för mig personligen! Stallägare N ringde och berättade att de måste ta bort P om ngn timme, usch vad hemskt det var att prata med henne, hon var så ledsen, började också gråta för det är ju så tragiskt! Försökte skaka det av mig och så var d bara att fortsätta leda samarbetsövningar för eleverna.


Ngn timme gick, N rignde och sa att d kanske fanns ett hopp för P så nu är det bara att ta timme, för timme och bara hålla tummarna så mycket man bara kan! Petter som annars är så frisk ska int behöva tas bort ännnu!


Efter lite mer samarbete och en föreläsning av Christoph Treier var d sen dags att cykla hem från Lemböte. Har varit ett roligt men påfrestande dygn borta (trots att vi haft snälla och trevliga elever så tar d på att vara ansvarig 24 h/dygn) och vi har haft med oss superduktiga och superpositiva elever, har nog faktiskt aldrig vart med på maken!


Nu äta lite sen är d dags för Ls kalas!


Ha d kanoners och hjälp oss hålla tummarna för Petter!


Ciao!

Av agequodagis - 3 oktober 2010 15:23

Har tävlat dressyr med L idag. Mitt mål var att inte komma sist och det gjorde vi inte heller - jei! dock vet jag ännu inte vilken plats vi kom på... för vi åkte hem före alla hade ridit!


Detta vara alltså Herr L:s första dressyrtävling. Här kommer lite foton! Vissa är lite suddiga tyvärr...


     

   


Äntligen hemma, säger herr L!

  


Jaha nu ska ja vila en stund, sen är det middag hos mor och far! Trevlig söndag!   


Ciao!

Av agequodagis - 2 oktober 2010 23:28

Jisses va helgerna rinner iväg... d e ju bara måndagar och fredagar varje vecka jö!

Idag har jag hjälpt min mor städa lusthuset, d gick finemang och rätt snabbt me tanke på allt vi faktiskt gjorde!


Efter det for jag till herr L, mockade, putsade, packade... och red ut en sväng i skogen. Sen kom E och flätade manen. Allt bara för att puckot jag vart så smart och anmält mig till dressyrtävling imorgon... nåja man får väl så sitt kast och man får ju inge roligt om man int chansar här i livet eller hur heter det?!

Hoppas i alla fall på att alla flätor är kvar imorgonbitt så det bara är att knoppa dem då! *håller tummarna hååårt och mycket *


Nu ikväll har jag vart till A och C på grillmiddag men C var inte hemma så det var A, L, F, N och jag som åt middag, efter ett tag kom K som stannade en stund och när han drog hem så kom andra K, då spelade vi Absolut Överens och När och Fjärran tills ögonen gick i kors och det var dags att cykla hem för att nassa!

Så nu, nassa gott för imorn blir d tävling!

Ciao!

Av agequodagis - 1 oktober 2010 22:41

Alltså... jag har alltid gillat att sova, det har typ varit min favvo sysselsättning i livet men nu börjar det faktiskt bli befängt! man kan int sova hela nätterna för att sen sova bort halva kvällarna också?! man får ju inget liv jö! har sovit några timmar varje kväll heeela den här veckan, knäppt!


Så dagens göromål, jobba, ärenden på stan, soooova x antal timmar... stallet för att mocka + frisera Herr L som ju ska tävla på söndag (tyvärr... ångrar mig rätt mycket men man lever väl bara en gång eller nåt?!)


Nu har jag faktiskt just vart social, var på Open by night med L, L, M, A och K. Riktigt trevligt och massa, massa folk, dock mest elever som man såg... hur nu d kommer sig?! dom lyckas ju vara precis ÖVERallt! Vid 9 traskade vi en sväng till Indigo "på en" men för mig blev det varm choklad, riktigt gott! hade ju bilen på stan!


Nu dags att soooova - igen! för imorgon blir d mycket program!


Ha d gött!


Ciao!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards