agequodagis

Alla inlägg under oktober 2010

Av agequodagis - 22 oktober 2010 20:50

Blev lite halvchockad i morse när man vaknade och det var vitt på marken + att det ännu snöade... blev därmed att gå till jobbet, hade ingen lust att fara ut och slira mec cykeln.


Har vart en lugn dag idag... jobbade först,  slutar ju 10.40 på fredagar men jobbade och planerade fram till 14.30 ungefär. Sen ut och gjorde lite ärenden. Bland annat till Em för att kolla när d tänker svara angående min soffa... det stod ngt på deras dator om lagret! så hon försökte ringa dem på lagret men de svarade inte, så hon skulle kontakta mig senare men förhoppningsvis betyder det att det finns en ny soffa till mig på deras lager! yei! man kan alltid hoppas i alla fall! för den här ser bara värre ut för var dag som går... tycker ni detta ser normalt ut?!


  

Alla de ljusa ställena är alltså slitningar...och soffan är från 1 juli... i år!


I övrigt har jag vart och fikat hos mormor nu ikväll, tvättat en maskin, stekt proteinpannkakor till middag samt haft kalkonrulle i ugnen, det är supergott till kvällsmat, finns på kantis men brukar int finnas så ofta men nu hade dom så passade på att köpa 2! mums!


Nu ska ja snart sooova! så ja kanske kommer upp någorlunda tidigt imorgon!

Som avslut får ni en liten höstmysbild på hur d sur ut framför min dörr! köpte en ny rostig lykta idag + rostig kruka med blomma till, tyckte det blev riktigt fint. Hjärtan fick ja av moster med familj i inflyttningspresent.

  


Dock blev d int världens bästa foto, men mysstämningen förstördes med blixt!


Ha en bra helg!

Ciao!


Av agequodagis - 21 oktober 2010 20:45

kom int på ngn vettig rubrik... men i alla fall, Hej!


Alltså ja har lite hissa och dissa saker idag... folk brukar ju ha sådant nu förtiden...


Hissa:

  • svt barnkanalen visade inslag om Barnreumatism idag, såg det nyss på svt play så både att man kan se program i efterhand och själva programmet är/var bra!
  • träningen idag!
  • att mamma ringde och frågade hur det gått efter hon pratat me mig (läs nedan i dissa vad som hände), dock ringde hon 30 min senare... hade ju kunnat hända massa på den tidene... hon kom tydligen på då att d kunnat hända ngt...
  • kantarellens mozarella sallad från disken med personal, SUPERGOD! åt tillsammanse med pirkkas limetonfisk = pefekt middag!
  • min superbraiga pannlampa från hör och häpna, Clas Olson
  • te!
  • kesella med hallon
  • allevos proteinbarer, speciellt den med Toffee smak!

Dissa:

  • att imperfekt nuförtiden heter preteritum, man blir ju knäpp varje gång man ska säga det ordet... + att man ju faktiskt är upplärd me att d heter imperfekt!
  • kylan ute
  • att jag blev förkyld direkt efter träningen idag och nu rinner d som bara attan
  • att jag är trött och att det är mörkt ute jämt, vill ha soool och energi!
  • att min kära pålle blev rädd för ett vattenkärr i dag på ridturen och drog (pratade samtidigt i telefon med mamma)
  • att jag nästan måste skrapa rutor efter jag nattmatat hästarna
  • mitt nya proteinpulver, råkade ta hallonsmak och det smakar peck!

Jaha det var det d!

Nu ska ja gå och snyta mig ikapp med sömnen... eller nåt!

Ciao!

Av agequodagis - 20 oktober 2010 21:18

Jobbdagen var int så lång men d va riktigt trögt att komma upp imorse, kom upp först halv 8...    ups! så d blev snabb dusch och snabbfix och en proteinbar + banan till frukost - inte bra alls!


IKT eftermiddag med alla mariehamnsstads lärare idag... först fronterdiskussion, blä! och sedan träffas med sina ämneslärare, speciallärarna träffades i mitt klassrum och jag visade alla länkar som jag har samt gav dem till dem.


Ikväll har ja vart på aftonsol me Lokisen, gick superbra faktiskt. Han börjar bli så duktig min kära pålle! kul! man märker att han börjar bli mindre vek i bakvagnen, även om han nu inte är tillräckligt bra än men d tar sig och det är ju huvudsaken.


Nä om man sku ta och sooova! det är ju en dag i morgon också

Här kommer en gammal bild på herr L. Den är från 2008 i Sund.

  


Ja ha d bra nu då!

ciao!

Av agequodagis - 19 oktober 2010 19:41

Alltså nu börjar ja bli trött på blåst och regn! idag igen liksom! Var mindre virrig på jobbet idag = bra!


I övrigt så har jag vart på combat, var helt ok men gillar ju som sagt inte instruktören någe vidare eftersom hon knappt peppar och knappt kan programmet, det är dock inget personligt... utan mer instruktörsmessig. Men det är ju så bra tid att gå och bra dag så är väl tvungen att träna när jag faktiskt kan.


Var sen till pållarna, blev bara att mocka och fixa och borsta och dona eftersom d va uräckligt väder! blev dock superirriterad på herr Souvenir han rullade i sanden just före de fick komma in = man måste borsta av det från ett superdupervått täcke när han kom in, blä! fick dock int bort allt. Lämnade pållarna inne så får N natta dem senare.


Nu ska ja se på iform med Anna Anka... undrans just om det är bra?!


ha en fortsatt bra kväll!

Ciao!

Av agequodagis - 18 oktober 2010 19:56

jaha så va den måndagen nästan över... första dagen efter höstlovet... kände mig virrig i d ja pratade om, konstigt! min ena assistent ansåg att d var för att d vart lov?! alltså borde man inte bli duktigare för att det vart lov, alltså för att man är mer utvildad?! sku ju tro så ja... men ja vet ju int allt... får väl hoppas på att morgondagen är en bättre dag, dvs mindre virrig!


För övrigt idag så har Lokisen fått nya dojor så nu e han fin om fossingarna igen! alltid bra, dock kostar d mååånga pengar!  


Åt middagen på stalle, himla bra me mikro där måste jag säga... annars hade ja ju int hunnit äta middag före träningen och då hade inte den gått bra... var alltså och tränade, Cardiocore (30 min spinning, 30 min coreträning). Det var nytt pass i båda! skööönt med nytt, man tröttnar efter ett tag! Köpte en ny sak till mig själv idag, en rooosa proteinshake - jättefin!   


Nu ska ja duscha och se biggest looser sverige sen är d najt så d så!

Ciao!

Av agequodagis - 17 oktober 2010 20:37

Usch hördes jättekonstiga ljud här i natt... sprätta upp livrädd ur sängen flera gånger eftersom d lät som ngn gick här inne... usch! vet fortfarande inte vart d mystiska ljudet kom ifrån! läskigt var d i alla fall!


Idag har d bara vart hästar på schemat... först jobb på aftonsol 8-13.15 Sen var jag till sleipner och kollade på tävlingar 14-17 sen via mor och far och åt middag, god sådan: aborrfile och potatismos och sparris. Sen snabbt till Karrböle där jag löslongerade samt tömkörde Lokisen samt mockade och slutligen Nattade dem. På hemvägen var jag via mormor med Lokisens täcke som hon ska laga samt fikade! nu är jag snart redo för sängen! har vart en lååång och intensiv dag!


Ciao!

Av agequodagis - 16 oktober 2010 16:32

Alltså jo idag har jag vart på stan i 4,5 timmar! det måste vara rekord i Mariehamn d, i alla fall för mig! Var med Mamma och mormor och lite morbror också. Först shoppade vi supersnygga kläder till mormor! mamma och jag betalade för en tröjja som hon fick i present av oss! Sen kom morbror till stan och då shoppade vi 2 jackor till honom och så vinterskor, skitsnyggt alltihop - tur att han gick med på det, han hatar nämligen att shoppa kläder och vi fick faktiskt honom att köpa riktigt snygga kläder, min morbror är nämligen ganska så ung (född 74 så han ska ju int klä sig gubbigt!)


Sen shoppade jag en vinterjacka! - jättesnygg vit (! ups... hur smart färg var inte det?!) didriksson... en sån här:

expedition womens parka 501148 233


Men snygg är den i alla fall!


Nu skulle jag just äta middag, sparrissoppa och så skulle jag äta smörgås till det men insåg att osthyveln var i diskmaskinen som ju är igång... så vad gör man int?! jo jag tog potatisskalaren och d gick hur bra som helst! Så varför har man då både osthyvlar OCH potatisskalare när d går att använda potatisskalaren till båda?!


Alltså förra veckan hade jag tappat bort båda mina cykelnycklar så när vi for till Lemböte var jag tvungen att låna mammas cykel. Sen ngn dag efter så hittade jag min ena cykelnyckel i stalljackan... och jag som aldrig brukar cykla till stallet, hur hamnade den då där?! men till d mest besynnerliga av allt, idag hittade jag den andra cykelnyckeln! och var var den ?! JO i BESTICKLÅDAN?! hur tänkte jag där kan man ju undra...? ja menar ja måste ju vara rysligt disträ jag! har även gömt undan strykjärnet på ngt himla bra ställe... undrans just var?! Demens Light?! eller kanske MULTI?!


Nä nu ska ja äta middag och sen är d dags för Bastukväll hos L och M!

Trevlig lördagskväll! Ciao!



Av agequodagis - 15 oktober 2010 17:48

För andra gången i rad (som jag försökt) så har jag lyckats göra en fiskbensfläta på mig själv! va glad ja blir för ja tycker det är så himla fint!


I morse blev det åter igen sovmorgn... denna gången till 12... ja vill va sån som kan stiga upp vid typ 9 för att få ngt gjort men ja kommer mig verkligen int upp om det inte är så att jag har ngt som jag MÅSTE upp till... men är d bara för att jag tänkt själv att ja borde stiga upp tidigare då går d verkligen inte, suck!


Idag har jag tvättat och vart på stallet... int så mycket d... d blev alltså ingen städning, det MÅSTE alltså bli imorgon!


Städade lite i stallet, sådant som N brukade göra förut när hon också hade häst men känner att ja vill ha stallet på samma sätt som innan så jag gjorde det idag. Sen var jag ut i skogen med Lokisen, vi såg några saker som gårdagens storm lämnat efter sig. Bland annat några träd som fallit ner men det mest mystika var grannens studsmatta som flugit ut på en åker och antagligen hade de inte orkat ta in den och ville heller inte att den skulle flyga längre för de hade vart ut och knutit fast den i en elstolpe...såg lite smått komiskt ut!


Var sen på middag till mor och far och nu snart är d dags för en sväng på Indigo, vet dock inte ännu vad ja ska ha på mig, alltid lika svårt att bestämma sig angående det!


ha en trevlig fredagskväll!


Ciao!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards