agequodagis

Alla inlägg under september 2013

Av agequodagis - 1 september 2013 12:19

Igår var det lördag!

Då började dagen med att kolla på sadelutprovaren Johanna som prövade sadlar åt Jim. Det är intressant att lyssna på sådant tycker jag! Och man såg stor skillnad på hur han betedde sig när dom hade valt ut de tre som satt bäst. Man såg direkt vilken han gillade bäst.


Sen släppte vi ihop hästar. Eller ja i onsdags satt vi ju ihop Jim och Russin och igår så satt vi även dit Cheeky! Det gick riktigt bra och lugnt till! Så det är ju väldigt kul! så nu kan alla tre hästar i stallet gå tillsammans! nu är det bara att hoppas på att vi snart får tag på en till häst till vårt gäng!


Efter detta for Samuel och jag till Lemland. Samuel och Carita cyklade medans jag red Petteri ut i skogen. Vi tränade nästan på samma saker som i torsdags. Fast igår lade vi även till skänkelvikningar för att verkligen få honom mjuk och följsam. Det är roligt när man märker hur det går frammåt!


Kvällen avslutades med middag på ÅSS med min finaste älskling!

Jag åt pepparstekt tonfisk till förrätt och glutenfri Seglismacka till varmrätt. Till efterrätt blev det en chokladtryffel.

Var jättenöjd med allt utom chokladtryffeln! den hade dom nog hält halva saltpaketet i, blääk!

Sen var vi till Indigo en sväng och tog varsin Päronlemumba, mums! Avslutade kvällen med en sväng hos Mimi.


Här är lite bilder på Petteri från i torsdags

         

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards