agequodagis

Alla inlägg under januari 2013

Av agequodagis - 21 januari 2013 22:33

       

Av agequodagis - 21 januari 2013 19:44

Var himla pigg i morse när jag vakna, fast när jag jobbat några timmar var det ungefär som att jag aldrig sovit tidigar, mysko. Drog från jobbet rätt tidigt idag eftersom jag ville rida före det blev mörkt. Tog med Lokisen ut på åkern idag igen.


För igår prata jag ju aldrig om, men då var jag på åkern och red medans Jossan fotade. Det var superbra underlag ute på åkern så det gick att rida i alla gångarter och herr Lokis var superpigg. 


Idag gjorde jag samma sak och i början kändes han pigg men ganska snart verkade han trött så vi var int så länge på åkern utan var ut och skrittade på vägarna sen. Men hann i alla fall lite trava och galoppera där på åkern. Igår red jag på peewee bettet men idag valde jag att byta och rida på hacket, det gick faktiskt bättre än vad jag trodde.


Åt middag på stallet idag förresten, skööönt att vi har mikro där! detta för att jag ville hinna på cyklingen som började kl 19. Efter spinningen körde jag massa magträning i min favorit maskin.


Här är lite bilder från igår.

         

Ni får några fler en annan dag.

Nu ska ja se CSI o sen soooova! natt, natt!



Av agequodagis - 21 januari 2013 17:16

Jag brukar ju ALDRIG göra såna här saker men nu ska ja vara lite töntig o skriva det jag med, ha, ha!

 


Jag:

hjälm: horze

jacka: kingsland

ridbyxor: Mountain horse

Short shaps: Mountain horse

Skor: jacson


Lokis:

Träns: globus

pannband: charlies

Sadel: passier hubertus

Schabrak: hansbo

Lindor: horze


Nu har jag levt livet och gjort ngt jag aldrig gjort! he, he! man måst gå lite utanför sina ramar ibland...


Förresten så fotade jossan bilden igår och ni kan få fler senare ikväll för NU ska ja dra på spinning. Ciao!

Av agequodagis - 19 januari 2013 16:48

fast tråkigt när min kära S inte är hemma... bara 23 dagar kvar nu då... blääääk! det är ju lixom aslänge!


Fredag:

Kortare promenad efter jobbet för att fota lite i det fina men kalla vädret. 30 min spinning på träningsverket och avslutade med att nattamata hästarna!


Lördag:

1h promenad med bästaste Lokisen. Var ju - 17 när jag började så klädde på mig määängder av kläder. D var INTE såå smart, för d blev så hett så ja vet int vad, solen sken och då blev d ju int riktigt så kallt som jag hade klätt på mig för... jisses säger jag! dessutom hade vi fart på för att vi sku få bra motion!


Fika hos mamma och pappa och snart kommer Milla hit för vi skall käka middag tillsammans eftersom henne kärlek också är borta.


Ha en bra kväll hörni!


Här är lite foton från de senaste dagarna:

     

Ha en bra lördagskväll hörni!

Ciao!


Av agequodagis - 17 januari 2013 20:20

Tänkt vad lite man hinner göra efter jobbet? eller ja hinner och hinner men alltså jag ork int göra så mkt mer som jag gjorde förr, har jag blivit gammal o lat eller?


Igår var ja ju både på gym och ridning men idag orkade jag "bara" rida.

Var ut med Lokis, var underbart väder! massa minusgrader, stjärnhimmel och snön som knarra under hovarna när vi gick i den tysta skogen - hääärligt! Vi skrittade och travade bara eftersom det var sååå mörkt ute och jag hade den sämre pannlampan på mig. Lokis var superpigg och vill egentligen trava hela vägen men d fick han inte, stackars honom!


När jag kom hem skypade jag med finaste S och så har jag fixat med lite papper o städat undan saker o så.


Nu snart dags att se ett avsnitt CSI och sen sooova!

Natt, natt!

 

Bild på Campolina som jossan tagit efter ett pass jag red i december.






Av agequodagis - 16 januari 2013 21:42

Oj vad tiden går fort... 


I fredags efter jobbet var jag och mockade åt Lokis, sen satt vi oss på färjan och åkte till Samuels familj. Väl där såg vi på bilder från deras Thailandsresa. 


Lördag: sov länge och sen var jag ut och red med Sonja. Jag red Ooli och hon Russin, var bara ut och skrittade eftersom d var så halt o russin hade inga bakskor. 


Söndag: jobbade på aftonsol - ensam, fyy så jobbigt. Tur som var var mia och hjälpte ett tag. Sen promenad + longering av fröken Campolina. Kände att jag inte orkade rida just då, var så slut. 

Detta eftersom jag ändå var tvungen att rida lokis också den dagen. Till Lokis var Samuel med. Red ut i skogen och red i alla gångarter, på slutet gick han sjuuukt fint min fina häst. På kvällen var vi och åt middag + fikade hos mamma och pappa. 


Måndag: mockade åt Lokis som vilade. sen myskväll. 


Tisdag: Samuel åkte på jobb...bläää! han kommer att vara borta läääänge! På kvällen var det fika hos mormor. 


Idag är det onsdag och jag har bestämt mig för att försöka börja träna igen, nu hoppas jag verkligen att min kropp håller längre än typ en månad som den brukar... 


Var på spinning 30 idag och sedan till stallet för att rida Lokis. Vi var ute och skrittade + travade med Emilia och Jim. 


Just i denna stund passar jag på att skriva eftersom min älskling håller på att försöka ladda ner skype så vi kan prata via den, men det fungerar inte så bra för honom... så blir väl att sova utan samtal snart... 


På tal om ngt helt annat förresten. Min egen dator är väääldigt gammal och börjar bli extremt trött så jag brukar ofta ta med jobbdatorn hem. Idag när jag tog hem den påstod den att den inte hade ett fugnerande nätverkskort. Prövade massa saker men inget hjälpte så ringde mobbo Mika. Vi testade även då massa saker men till slut avinstallerade jag nätverkskortet och så satt jag dit det igen sen. Fungerade fortfarande inte, fast man tryckte på nätet med de där två knaparna fn och f11. Men helt plötsligt bara så började allt fungera av sig själv - säger bara en sak: Teknik! 


Ja just ja, för att int tala om otur (väääldans tråkigt) att Samuel är borta. Idag skrev Molly att Campolina är halt också... Kommer väl bli sådär att jag rider knappt alls när han är borta o får baaaara träna istället typ.. gud vad tråkigt det skulle bli då!


Nuuu sooova! Ciao på er!

Av agequodagis - 10 januari 2013 21:42

Ridit Campolina idag, direkt efter jobbet. Red ensam i stora ridhuset, jisses vad plats man har då!

Huvudövningen blev att rida öppna längs långsidan, sen en 10 meters volt på mitten och från den fortsätta i sluta till nästa kortsida. Gjorde sen samma sak på nästa långsida. Gjorde den övningen i skritt och senare även i trav. Sen gjorde vi övergångar och fattningar. Varierade mellan skritt, trav och galopp på volten. Avslutade lång och låg i trav. ÖVerlag kändes passet rätt bra, dock var hon rätt sur under galoppdelarna, både i framridningen men även då på slutet. Men tror att d var för att ja var lite spänd eftersom ja har träningsvärk i insida lår. För d blev bättre på slutet när jag klarade av att int spänna mig. 


Ikväll har jag var suuuuperseg, sov en sväng på soffan och sen efter det har jag sett på CSI Miami avsnitt... Nu dags att sooova för imorgon börjar jag 8, bläää!


Ciao!

Av agequodagis - 9 januari 2013 21:31

Idag har jag vart på uteritt med bästaste Lokisen. Vi var ut i skogen i snön, red massa dressyr och försökte verkligen få honom att gå bra och jobba på med sina bakben. Först en massa i skritt och sedan travade vi i lång låg form och sedan i  galopparbetet fick jag honom att galoppera i väldigt bra tempo  med bra form så jag var nöjd och han med! sen skrittade vi av en lång bit. Duktig gamling!


Här är bild fån ett tömkörningstilfälle i november. 


   

Jossan har fotat dessa tv. 


På tal om ngt helt annat, jag vill ha vååååår, här är en bild från maj 2012

   

Samuel har fotat dessa. 

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards