agequodagis

Alla inlägg under juni 2012

Av agequodagis - 19 juni 2012 22:10

         

Fotade hemma och ute på gräset... alltså på gårdsplanen... 

Av agequodagis - 19 juni 2012 22:05

Igår var det måndag. 

Då var jag och red Lokis på dagen, niiice eftersom d blåste massa så gick det trots att det var sol ute. 

Vi var ut mot Ulfsby och busade lite, skoj!


Sen på kvällen var jag och Samuel och Mimi till Sund för att grilla med Milla och Jocke. Riktigt trevligt var det! goood fördrink, god middag iform a grillad kyckling, grillad halloum, nypotatis och sallad - mums! men efterrätten slog allt den var suuuupergod. Egen lagad glass med ngn slags sprit i och till det färska jordgubbar och typ suuuupergod kladkaka. Tog massa bilder men vågar int visa dem på alla eftersom ja int frågat om lov, men här är en på en blomma. 


 

Detta var en blomma som sku dofta choklad, men d gjorde den inte! men i alla fall cool blomma ifall den hade gjort d... 

Av agequodagis - 17 juni 2012 20:04

rubriker är svåra att komma på.... 


Idag steg  jag upp halv tolv, så en timmes förbättring från igår! det tyckte jag var ganska duktigt av mig!  


Idag har jag int gjort allt för mycket direkt... slöat på soffan, gymmat värstingpasset (duktiga jag!), ätit middag hos mamma. Middagen blev gooood: grillade kycklingspett, grillad sparris, ägg och så sallad gjord på tomat, gurka, sallad, äpple och kiwi. Mums blev det!


ikväll har jag slöat på soffan lite till, vart till stallet och myst med bästaste Bärta.


Förresten, jag har snöat in mig på värsta goda melliset eller kvällsmålet: åländsk naturell jogurt, färska jordgubbar och banan. Idag på dagen så gjorde jag det lite matigare med några cashewnötter och en tsk linfrökross.


Här är ngn bild från S och min promenix på järsö i tisdags. 

     


Nu Mentalist o snaaaaaart kommer sötaste S hem  

Ciao!


Av agequodagis - 16 juni 2012 20:17

Jo hej jo! vissa steg upp vid kvart före 1 idag, he, he! så kan d gå när man är trött... men sova är ju typ det bästa man kan göra så gör väl inget!


Har vart o hjälp mamma städa lusthuset idag samt plantera lite blommor o lite annat smått o gott. Nu ikväll var jag och red, var regn o massa blåst o inget vidare trevligt men gick nog bra ändå o Lokis var rätt pigg sen när han väl kommit igång. Vi var dock ute bara ca 30 min men i alla fall. Tjockisen fick i alla fall röra på sig... int så bra för honom att vara så fet, men va gör man när hästen typ blir fet på luft... suck!


Liter fler bilder från i måndags: 

 



Nu te, Bones o levande ljus. Känns ju nästan som höst ute, blää!


Ciao! 


Av agequodagis - 15 juni 2012 21:41

Jaha så har en vecka semester gått! tänk vad tiden går fort när man har roligt ;)


Idag kom jag upp vid 9, woho! Var till jobbet och hämtade lite saker och gick sen till södra med andra saker. Så nu har jag de mesta jobbsakerna på grej. 


Var till stan på ärenden, köpte en topp som jag satt undan igår. en Grön mexx från Tara. Hade kunnat visa den men hittar den inga på nätet... 


Hem o äta lunch o sola lite på ballkongen och så till stallet för att släppa ut Lokbärt. Han var nämligen rysligt trött i morse så ninni släppte in honom o så fick han sova själv inne några timmar. 


Var o storhandlade och så hem o fixa lite och så säga hej hej till samuel som är borta hela helgen på Kumlinge. Jag cyklade iväg på spinning på träningsverket men före gick jag på gåbandet typ 30 minuter. 


Hem o äta middag och så iväg till stallet igen. Var ut just under timmen och red med Lokis, vi var o gick i massa skog så han fick lyfta benen lite. 


Ja det var väl den dagen d... snart börjar d bli dags att sova! 

Här är lite till bilder från måndagens aftonsolslektion för Solveig. 


   

Av agequodagis - 14 juni 2012 21:31

Gick och lade mig halv elva igår... steg upp 12 idag... he, he ups!


Trots det har jag hunnit med massa saker idag så jag är nöjd o glad!

Jag har nämligen stoooorstädat, duschat blommor, dammtorkat ALLT, tvättat möbler osv osv. 


Sen var vi på stan och shoppade lite kläder, framför allt till Samuel men jag hittade också en klänning. Blev en röd med vita prickar från Modehuset Alice. Jättesöt är den. 


Har även lagt undan en mexx tröjja från Tara som ja ska bestämma mig om tills imorgon. 


Nä nu fixa det sista klart och sen sooova! natt, natt!

Av agequodagis - 13 juni 2012 21:26

Den här planen som jag skrev ner för några dagar sedan... den har redan spräckts med råååge... he,he!


Dels orkade jag int upp i morse... kom först upp tjugo i 10 så då gick d ju int att gå på spinningen. Var däremot till stan och hämtade en sadel som ja tänkte ja sku ha på prov. Men ju mer jag tänkte så insåg ja att varför ska jag köpa en hoppsadel för? ja ska ju int hoppa så mycket med Lokbärt, o ska ja hoppa ngt liiitet så kan ja väl lika bra hoppa i min dressyrsadel. Så istället ska ja lämna tillbaka sadeln jag tog på prov och så har jag lagt ut min egen allround mot hopp till salu på facebook o i tidningen. 


Mockade i hagen idag i korta shorts och linne för att försöka få lite färg, fick faktiskt liiiite så solar man lite varje dag så blir d nog bra till slut. 


Var till godby och skulle lämna in ridstövlar, skor och en väska till skomakaren meeen när jag kom dit hade han just tagit lunchstängt... suck! men men utnyttjade tiden till att motionera, blev en promenad i godbycity.. he, he


När Samuel kom hem var vi och shoppade de sista blommorna till ballkongen, planterade dem, käkade middag och sedan var d dags för enjoparty hos Lynn. Beställde inget till mig själv... bara andras beställningar.. he, he men så kan man me göra. 


När jag kom hem hade jag energi så då tog jag fram rabarberna som vi fick av mormor förra veckan. Lagade rabarbersoppa och en rabarberkaka. 


Nuuu vila sen sooova!


Lite foton som jag tog igår:

   

 

Av agequodagis - 12 juni 2012 20:35

Idag: 


gymmat

lagat min första omelett ngnsin!

jobbat i 90 minuter

ätit grillmiddag på åsv med mamma, nicke och samuel

promenad med samuel på järsö


Är lite blödig just ikväll, lokbärt ska få sova ute första natten i natt... stackars bebisen! hoppas att han int kommer frysa :(

 nu ska ja trååååkga, samuel ser på solsidan men ja ork int... 


Natt, natt!

Kommer bilder från naturstigen på järså en annan dag. 

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards