agequodagis

Alla inlägg under maj 2012

Av agequodagis - 1 maj 2012 14:24

Red lektion för Solveig på kvällen igår, då var också jossan med och fotade. Red samma häst som typ vanligt... Fröken Fräken. Hon är ett sto på 12 år. Hon är rätt fin att rida men speciell... när hon tröttnat skiter hon i allt o ställer sig still och bara sparkar typ... hmmm... men däremellan är hon trevlig.


                     

Av agequodagis - 1 maj 2012 14:10

Red först dressyr med Lokbärt, här kommer lite bilder från det: (jossan som fotat)


 



               

Usch man blir så deprimerad varje gång man kollar när man själv rider... man hittar miljoner fel på saker som man gör som man int borde göra, ryyysligt jobbigt är det! Sen är ju jag så attans självkritisk också. Bildkvaliten är d ju inget fel på, det är ryttaren som int kan rida, därför täcks ja int visa fler än dom här som är någorlunda...   


Snabb lista: 

mina händer ser ut att vara långt bak jämt... suck!

mina fötter

mina vader

för raka armar

dra ner tröjjan när du rider människa!


osv osv osv... 


Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards