agequodagis

Alla inlägg under april 2011

Av agequodagis - 4 april 2011 20:57

Så har d vart måndag igen.

Det var inga så jättetungt att stiga upp imorse men liiite dock.

Dock ingen jobbdator ännu, killen som ska laga den är sjuk! tänk va beroende man bliivit av den i undervisningen, känns nästan naket o konstigt - snabbt det går lixom!


Ikväll har ja vart på 45 min spinning, skööönt, blev såå pigg efteråt!

Sen till stallet, Loke fick agera "barnponny" till två 8 åriga tvillingflickor, dukig häst var han! min bäääbis!     


Var sen och handlade, o glömde återigen topsar! fjärde gången ja handlar nu som ja glömmer dem! VIRRHÖNA är va jag är! suck alltså!


Nå nu slappa lite sen sooova! jisses va kvällarna går fort alltså.


Ciao!

Av agequodagis - 3 april 2011 22:04

Gårdagskvällen var riktigt rooolig!


nattmatade hästarna o sen till Mimi, drack lite vin o sådant, sen vidare till Indigo där vi umgicks me Camilla o Calle. Ja som sku hem sen hamna ändå på arken... men d var riktigt, riktigt roooligt o 95 procent av kvällen tillbringades på dansgolvet, nice! sen cykeltur hem i natten,


Idag, sooov länge, älskar sovmornar! så skönt att veta att man inte MÅSTE gå upp! sen städat papper, heeela dagen, fyyy va trist, dock ett nödvändigt ont!


Middag hos mor och far blev d och sedan en promenad i ösregnet med Pernilla o Shenzi. Man kände sig som en dränkt katt ungefär, dock nice att d regnar, för d innebär en bra sak - snön försvinner! jee!


För övrigt så har ja gosat me den här idag:


 


Fast han tyckte han sku anfalla mig och bita i mina tår, så fick lov att spruta vatten på honom o han lärde sig snabbt! kom väl ihåg den där hemska vattenflaskan från när han var liten antar ja... man såg direkt hans min när ja var o hämta den, typ åååh nej int den där, den trodde ja försvunnit för alla framtid.


Nää nu, sooova! Ciao!

Av agequodagis - 2 april 2011 18:45

igår gjorde jag en vääääldigt läskig sak! vad det är dröjjer några veckor innan ja kan säga här! :P men den som lever får höra eller ngt.


Sen hade vi personalfest, vi åt tacos på Time out, sen discobowling men ja bowla inte utan gick istället runt och minglade och pratade me alla.


Sen blev d att fara till Henri och Andreas på fest ett tag och kvällen sluta senare på arken. Dock blev d inga så långvarligt för vissa på arken... kände mig väääldigt gammal... så åkte hem även om d ju var roligt att dansa!


Idag har ja o Loke vart ut me Malin och Cheeky, var attans kallt. Förutom det så har ja städat och slappat. Nu börjar d dock bli dags att åka till stallet och släppa in pållarna. Sen blir d ngt glas vin me fröken Reinlund.


Ha en trevlig lördagskväll på er!

nu ska ja natta dom fyra små i Karrböle och pussa på den här:

 

Ciao!


Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards