agequodagis

Alla inlägg under mars 2011

Av agequodagis - 3 mars 2011 21:08

Jaha, va ska ja säga om idag då?

Jo att min rygg nästan helt är bra! - jeeei! dock palla ja inga träna ännu, får vänta tills imorn kände jag, vill INTE ha tillbaka det.


Har jobbat, vart på datorn och umgåtts med Mimi och hennes kisse Madde idag. Alltså en lugn och slö dag me andra ord!


Josephine berätta att min pålle tappat en sko, alltså nog är d väl som för gjort i alla fall! d ska minsann vara sex veckor prick, annars trillar dom? vem har förutbestämt någge sådant? Tur att hovis kommer på lördag!


Förresten, på söndag får vi ny häst till oss, den här lilla ponnyn, Zack, korsningsponny så in i norden ( halvblod, nordsvensk, welsch, arab) hade inga så fina kort på ponnyn i fråga, såhär är ett som jag fått låna från Josephine:

  


Nu är d natt! ciao!


Ps imorn är d fredag :D DS


Av agequodagis - 2 mars 2011 20:48

Suck, var tvungen att sova i soffan i natt... sängen var för mjuk o d gjorde därmed för ont att ligga där, blä!


Vaknade o d hade int blivit bättre, men ansåg d va bättre att gå på jobb ändå, så har traskat runt i ap långsam takt som ngt som liknar ngt mellan sengångare och pingvin, tjusigt värre!


Blev dock bättre under dagen men liniment och "aktiv vila" som det ju så fint heter. Var och mocka + gosa me Lokisen och sedan iväg till Aftonsol, tänkte chansa på att rida. Och det gick ju bra ju, hade knappt ont alls - jei!


På dressyren tränade vi diagonala hjälper denna gången också, idag iform av motställda skänkelvikningar. Gick riktigt, riktigt bra i skritt och trav... galoppen kan vi dock fortfarande diskutera...


Fast nu är d nog dags att börja sooova! Natt, natt! ciao!

aj!

Av agequodagis - 1 mars 2011 20:57

Har int så mkt att säga... vart en varierande dag på jobbet... as usual!


Sen snabbt hem och så till stallet. Lynn tömkörde Sovve och jag nh tränade med Lokbärt, allt på stora banan som nu är ännu bättre plogad så man kan vara på hela - me like!


Lokbärt var för övrigt extremt pigg... gjorde sina knasljud som han brukar göra när han är pigg och bockade och studsade och rejsade... knasponny! dock var d fööör snabbt och fööör vilt för knaspelle gick typ omkull. Lätt då att säga, du ja försökte faktiskt säga åt dig att ta det luuugnt, men lyssna du, näää! men jajja han strunta typ i att han for omkull och fortsatte rejsa lite till. Han tycker verkligen om tömkörning, nh träning och löslongering, för då blir han ofta som tokig - sötponny!


När ja kom hem så blev plötsligt min rygg helt knäpp... kunde int röra mig. Fick ringa in mamma. Hon kom och masserade och satt på liniment. Nu är det liiite bättre så hoppar att jag kan röra mig mer imorn! Stackars mig... försökte ligga på spikmattan, som alltid brukar hjälpa dock INTE idag... dumt!


Nää nu sooova!

Ciao!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards