agequodagis

Alla inlägg under mars 2011

Av agequodagis - 15 mars 2011 20:13

Trött, tröttare jag imorse... znooosade läänge... fööör länge. Blä, så fick skynda, skynda till jobbet... suck!


Var på en hemlig grej idag... var lite halvläskigt men d gick ganska ok trooor jag. Berättar här senare sen, kanske... ¨


Har även mockat och gosat me herr Lokbärt, söt och så var han men först var han hemsk och dryg... sku leka kaxig o d gillar inga ja. För d e så onödigt när vi redan känt varandra typ 10-11 år... men men han är sån till personlighet och gillar ju honom ändå. Och några minuter senare så hade han smält mitt hjärta igen... GULLE... d e väl d som kärlek är. Man kan le och man kan gråta, man kan vara arg och upprörd men d blri bra till slut... kärleken till ett djur är nog typ samma sku ja tro.


Tog lite bilder me mobilkameran när ja nattmatade... inga så bra bilder men dom käkade ju.

Zack.


 

Cheeky


 

Loke, fotad från Sovves box.


 

Sovve


 

Lokisen


  

Stallet i mysbelysning. Måste bara visa hur mys stallet ser ut om hästarna är inne och det är tänkt att ngn skall komma tillbaka (typ vart och tränat eller dylikt..)


Nää nu sooova, tidigt idag! igår hamna ja uppe och såg på film och pratade.


Ciao och godnatt!

Av agequodagis - 14 mars 2011 21:38

Helgen är över o ja skrev typ inget här... men hände rätt mkt!


Lördag:

sovmorgon

bodycombatteknik + pass

handla

middag + vin me mimi och pernilla - really nice!

arken


Söndag:

soffan 10-17, seeeg! men skönt me en slappdag

uteritt me Lokbärt och prat på datorn

några filmer


Måndag:

jobb

spinning

besök hos mormor

prat me vänner



jaa d va väl d i korthet d...


för övrigt så blir int lokisens muskel på rumpa och baklår bättre så han får vila denna vecka... medicin: back on track och dubbelverkande liniment, hoppas d hjälper

haltar inga på raka spår alls, oavsätt gångart

bara märks i volt till höger varv

men lika bra att han vilar från ridning ändå. Har bokat kiropraktor dock men d sku väl ta typ två veckor eller runt d. 


Nu börjar d snart bli dags att soova!

Ciao!

Av agequodagis - 10 mars 2011 19:30

Var en mkt bättre dag idag, tuuuur! annars hade ni väl börjat trott att ja var en mycket negativ person eller ngt. Och det är jag verkligen inte!


Dock glömde jag hemnycklarna hemma idag, tydligen... och tydligen kände jag det på mig för kom på att leta efter nycklarna i väskan FÖRE jag ens gick från jobbet och det brukar väl aldrig hända . Så jag tror nog att jag hade ngn slags föraning om det hela! försökte därefter få tag i far för att han sku kunna komma med nycklar eller ngt... men han svara såklart inte. Det är så konstigt med honom, han har mobilen på HÖGSTA volym och ändå hör han den inte MEN han säger att han inte har hörselproblem... sku tror det ja! Men efter typ 30 min DÅ svarar han som tur var och så kommer han och hämtar mig och skjutsar hem mig (för jag har ju sååå långt hem från jobbet   ).


Har vart på stallet också, fullt hus var det, ett tag var vi typ alla där, sanna och malin och ida och emii och jag och så josephine...  Lokisen var liiite bättre idag i alla fal, sköööönt att det går åt rätt håll! han fick stå med back on track typ en timme och så sen liniment. Sen hjälpte Jospehine mig att nattmata!


Fy attans vad det blåser storm ute, fyyyy! Och jag som längtar tills man kan göra såna här saker

  


Nu ska jag forstätta trååka, för d finns typ inget att se på på TV och det var ju det jag längtat efter, en lugn kväll framför TVn med levande ljus och te... men d blev visst datorn istället...

Ha en bra torsdagskväll! imorn är d freeeeedag!   


Ciao!

Av agequodagis - 9 mars 2011 21:06

Jaha, SKITDAG idag igen... blää! fast tänker int kommentera saken desto mer... det bara är så, ta det och gå vidare och hoppas på att morgondagen är en bättre dag!


Hem snabbt och äta middag och så till stallet. Hästarna nojsar ännu, världens triangeldrama mellan Lokisen, Cheeky och Zack... SUCK! snart går väl alla tre på munkpeppar, dom två första går redan!


Dagen avslutades dock riktigt bra! vi har för ett tag sen bestämt att överraska Lynn som fyller 30 i helgen, så hon kidnappades på träningsverket och så sedan har vi vart på det här stället



Detta är alltså Mariebad och vi har tillbringat denna stormiga onsdagskväll i mars mys i ställets relaxavdelning, såå nice! gjrode denna dagen mkt bättre! TUR!


Nu är d dags att dra sig mot sovrummet och sluta sina blå för att få sig sin skönhetssömn... eller ngt! i alla fall sooova! go natt!  

Av agequodagis - 8 mars 2011 21:38

Jaha så var tisdag över då! och jag måste säga att det är otroligt skönt att det är så!

Har int vart en bra dag... dock tänker ja int gå in på detaljer!


En sak har vart positiv, att träna på gymmet! såå skönt! behövdes verkligen!

På stallet leker lokisen knäpp... eller rättare sagt han är kär - IGEN! suck, började dock ny munkpepparkur igår, så nu är d bara att hoppas!


han har även vart och klantat sig omkull två gånger på några dagar så  han är rejält öm i bakkärran, det märks dock bara när han går på böjda spår. Så back on track plattan och liniment och vila från ridning är vad som gäller denna vecka.


Men trots allt är han ju sööt för d... han sku bara kunna vara mkt lättare att handskas med när han leker hingst... tur att munkpeppar faktiskt hjälper och därmed borde han snart vara sitt vanliga jag igen! skööönt!


Här är i alla fall en bild från i lördags, som josephine fotat på snyggaste L.

  


Nu sooova! (och hoppas och drömma om att morgondagen blir en bra mkt bättre dag... !)


Ciao!    

Av agequodagis - 7 mars 2011 19:58

Har vart trött, tröttare, tröttast idag... därför kom jag och tänka på vad Sara på jobbet sa i fredags, att d var någe på 60 dagar kvar att jobba innan sommarlovet. Varför jag börjar tänka på sånt nu är nog för att jag verkligen tröttnat på snö och is, såå drygt! vill ha våååår!


Idag var vi till GHS på studiebesök, alltid kul att få se hur dom jobbar i en annan skola! dessutom fick ja se flera gamla elever... skoj! jisses va dom växer och blir större och äldre. Bara jag som stannar kvar och är lika som förr!   


Lokisen var helknäpp idag... hingstbeteendet har kommit tillbaka. Cheeky började brunsta typ direkt när Zack flyttat in. Så min pålle var ungefär som förr, steppade och frusta och studsa och hade sig i stallgången, pucko! sen sku ja rida dressyr, var glashalt på banan dock så blev bara skritt, våga inga mer! och tur var väl d, för när ja börja göra volter upptäckte jag att han inga gick rent på böjda spår. Så det var bara att gå tillbaka till stallet och linimenta herrns bakkärra och sen fick han stå inne med sin back on track platta.


Förutom det har d inga hänt så mkt idag...

Ha det bra!

Av agequodagis - 6 mars 2011 20:34

Gårdagen var riktigt, riktigt trevlig!

fest/kalas hos Mimi. Gott bubbel, trevliga människor och en halv omgång partyalias och så var stämningen på topp! Vi drog vidare till arken sen, sååå nice att dansa, hade ju längtat efter d jättelänge!


Blev dock inte mycket sömn inatt... men d gör inget   får ta igen det inatt istället!


Idag fick vi ny ponny till stallet, Zack heter han! Han började med att busa och hoppa över staketet och skena efter Index (häst som står i vårt grannstall). Staketet är ju sååå lågt nu när det är så mkt snö! så vi var tvungna att höja det.


Min kamera är ju tyvärr helt paj... så här är ett kort som Josephine tagit idag på hela vårt stallgäng!


 

Zack, Loke, Cheeky, Sovv.  


D roliga är att dom står i bakvänd rangordning... för zack är ledare, sen Loke, sovve och Cheeky är lägst.


Nu ska ja sooova för d har ja typ längtat efter hela dagen!

Trevlig söndagskväll!

Ciao!

Av agequodagis - 4 mars 2011 20:40

Såå skönt med ledigt!

Dock började int min fredag så himla kul.. tandläkare + blodprover är inte bästa sättet att börja dagen på, sen blev ja lat så ja åkte hem till mor och far och åt frukost samt umgicks med sötaste Ceasar.

Efter jobbet var moster hit en sväng och jag städade lite, förutom d har ja typ ätit middag med mor, samt mockat och gosat me Lokbebisen.


MEN ryyysligt skönt att d e helg i alla fall!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards