agequodagis

Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Trettondagen

Av agequodagis - 6 januari 2015 20:51

idah blev det ett pass på Åkern med Russin. Fick sälle av Emmii o Jim o så Ida som fotade. Ida fick även hoppa upp ngn minut o testa Russin, hennes kommentar var att han hade mjuk trav.

Passet var helt ok men man märker att Russin är väldigt känslig för underlag o blir lätt hämmad o feg om han tycker att det inte är helt hundra.

Ikväll blev det 30 min cykling på gymmet samt lite coreövningar.

Igår påbörjade jag en slags "få bort sockersuget grej" så kommer under några dagar skriva lite vad jag ätit här.

Frukost/lunch: 0,5 avokado med 1 tsk créme bonjour, 4 skivor ost, 3 skivor skinka, en bit paprika.
Mellis: 0,5 avokado med 1 tsk créme bonjour, 1 päron
Middag: lövbiff med mustapekkasås , wokade grönsaker o sallad samt 1 skiva skinka
Kvällsmat: 1 filbunke med 1 tsk agavesirap, 3 skivor skinka

Träning: 30 min spinning, coreövningar, 1 pass ridning på åkern

Imorgon börjar allvaret... Dvs jobbet, blandade känslor. Skönt med rutiner men nog är det ju skönt att få sova lite längre på morgonen o göra det man känner för...


Ciao!

Denna testade jag laga i helgen. Var faktiskt god men väldigt mäktig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards