agequodagis

Direktlänk till inlägg 2 mars 2014

intensiv helg med mkt häst

Av agequodagis - 2 mars 2014 21:47

Oj, vilken helg!


Fredag:

besiktade bilen efter jobbet och den gick prickfritt genom besiktningen så nu är d bara att städa kvar, seeeen ska den säljas! 

Eftermiddagen tillbringades på stallet med uteritt med herr Russin. Russin visade inte sig från sin bästa sida...snarare från sin sämsta... det var allt annat än en lugn och skön uteritt med söt ponny. 

Han har blivit liiiite för hemmakär den lilla ponnyn,... så han försökte tvärvända massor med gånger, hoppade till för saker, försökte sticka osv... helt trött var jag när jag kom hem! 

Kvällen tillbringades hemma i soffan chattandes med älskling på fb. 


Lördag:

For hemifrån kl halv elva och kom hem halv elva... var alltså borta i 12 timmar.. 

Började med att fara till Lemland och rida Petteri. Carita var med och cyklade. Övade arbetstrav o skänkelvikningar o övergångar mellan skritt, trav o galopp. På slutet övade vi att korta o länga traven. Sjukt nöjd över honom!


Vidare till travbanan. Skulle hjälpa en kollega longera hennes häst men fick sitta upp och prova rida också. Alltid spännande att sitta på nya hästar. 


Ännu vidare igen... till Russin. Honom hade stallägaren messat om att han var lite loj på morgonen efter fredagens pass... så gick till ribanan o ledde honom i 10 min, sen hoppade jag upp och testade honom i 10 min i skritt på kort tygel o typ liiite trav. Men han var helt okej så var nog kanske bara trött på morgonen. Avslutade passet med att leda 10 min till. 


Denna intensiva dag avslutades sen med fika hos mormor. 


Idag: 

träningsvärk i axlar o nacke from hell... fröken är INTE van att rida tre hästar på en dag... jösses. Men tvingade iväg mig till stallet för att motionera Russin. Vi var ut i skogen och mest skrittade o lite trav (han är ju ännu under igågnsättning efter sin muskelskada). 


Åkte hem o sku egentligen skynda på kalas men hade så sjukt ont så lade mig på spikisen i 20 min innan ja kunde börja fixa i ordning mig. Mamma var hit och hjälpte till att linimenta också! 


Min helg det... 


hoppas på en lugnare vecka.... men tror int så... 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards