agequodagis

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

äntligen

Av agequodagis - 2 februari 2014 20:56

Ja som ni ser har ja lyckats med ändringar i bloggen - TILL SLUT! fy attans vad sur och irriterad jag var före. Men tycker forfarande att det är dålig stil av bloggplatsen.se att INTE svara på något av mina mail.


Vad har hänt då? ja int så mkt... fyllde år förra veckan men det var int så roligt för just då hade jag magsjuka... int så kul!


Russin var och drog från älskling när d var ute och gick... det hela resulterade i besök av Micke och nu skritt i tre veckor, kul jul! Men som tur var får vi skritta länge och väl så det är ju skönt och att skritta uppsuttet är liiite enklare än att måsta leda den lilla vildingen.


Igår var jag och red Petteri. Vi var på åkern. Till en början gick det superbra. Skrittade igenom honom, testade ställa och böja åt båda håll och övade framdelsvändningar och sen trav på volt. När vi kom till galoppen kommen en gubbe och hans hund ut på åkern bredvid och då var det kört... efter det gick det int att typ rida vettigt Prövade faktiskt galoppera men han var så hispig att han int hade någon som helst koll på sina fötter... vilket ju resulterade i att vi nästan gick omkulle. Travade istället och gjorde övergångar tills han lugnat ner sig någorlunda och sedan skrittade vi av o gick hem.


Nuuu sooova för imorgon är det måndag o en fullspäckad vecka.


Här är nog mina planer:


måndag: jobba, spinning 30, mitt kalas

tisdag: jobba, styrketräna

onsdag: jobba, styrelsemöte, skritta russin

torsdag: jobba, rida petteri, crosstrainer på gymmet

fredag: jobba, mocka åt russin, snabbis till Kumlinge på middag

lördag: hem från kumlinge, skritta Russin, Parmiddag

söndag: skritta Russin, ta det lugnt, crosstrainer på gymmet


Det är planen och så är det bara att hoppas att den lyckas!

Ha en bra vecka hörni!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards