agequodagis

Direktlänk till inlägg 30 december 2013

Sista dagen (natten) på 2013!

Av agequodagis - 30 december 2013 23:18

Hittade en liten lista på nätet, tänkte försöka svara lite på den.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hmm... ja du... int vad jag minns direkt? joo jag testade på att långtygla, räknas det?!


Hur har ditt 2013 varit?
Mitt 2013 blev mycket mer annorlunda och jobbigt än vad jag någonsin hade kunnat tänka mig.

Dels har min sjukdom varint värre än på många många år och då inte bara reuman utan också fibromyalgin. Det har vart sjukt svårt att acceptera att inte kunna göra mååånga saker. Bland annat träningen är svår att acceptera, att jag definitivt inte kan träna alls på samma sett mer.


Sen var det en sjuukt jobbig period när Lokisen var sjuk ända tills jag till slut var tvungen att ta bort honom. Men visst har det funnits glädjande stunder också däremellan. Överlag ett tungt år dock, hoppas nästa ska bli bättre!


Blev du kär i år?

Näää det blev jag inte... har haft samma sen ett tag tillbaka.

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma?

16 juli 2013, då körde jag Lokisen till hans sista stund och höll i honom till hans sista andetag. Även om det var en fin stund som inte hade kunnat gå bättre var det bland det värsta jag gjort.

       


Vad är din största framgång 2013?

Framgång riktigt?!  jaaa du... inga lätt det inga... nöjd att Russin bantat o börjar bli ganska så trevlig att rida o att han kan duschas o sådant.


Bästa köpet?

Hur skall man komma ihåg vad man köpt? sängen tror jag vi köpte i år och isåfall är den det bästa köpet! vinterdäcken till transporten kanske? eller bokhyllorna till sovrummet? eller


Vad spenderade du mest pengar på?

Lägenheten o sen hästar...


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla trevliga stunder med trevliga vänner och min älskade sambo.


Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?

Jag är int så bra på att komma ihåg sånger...


Vem har du umgåtts med mest?

Loke första halvan o Russin andra halvan...förutom det är det väl Samuel kanske. 


Har du haft ett förhållande under 2013?

Japp.


Vart reste du under 2013?
Några gånger till Sverige och sen även till Tjeckiens huvudstad  Prag.


Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014?
Att kunna träna mer


Vad gjorde du på din födelsedag?
OOOj.... ingen aning. Var till stallet i alla fall... mer minns jag inte.


Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Sjukdomarna hade vart bättre och Lokisen hade fått leva kvar o ja hade kunnat träna mer.


Vem saknade du?
Från Juli så har jag saknat Lokisen.


De bästa nya människorna du träffade?
Hmmm... vem har jag träffat då? alltså huuur dåligt minne har int jag då? det är ju säkert jätetemånga.

Men jag är glad att jag och Åsa arbetar tillsammans, det är så mkt mindre ensamt på jobbet  numer eftersom man hela tiden har henne att bolla ideer o saker med. Förut har jag ju bestämt allt själv o gjort allt själv.

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2014?

Att jag måste träna på att stressa mindre, att gå tidigare i säng på kvällarna och pröva olika träningsformer för att kunna hitta en som passar min fibro.


Jajja, det var det d... hoppas ni får ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards