agequodagis

Alla inlägg under oktober 2013

Av agequodagis - 7 oktober 2013 20:16

Ja har visst int bloggat sen i torsdags, ups!


Snabbresumé här då:

Fredag: Russin fick på tappsko, gick 30 min powerwalk med honom. Personalfest på Bergkulla på kvällen.


Lördag: Uteritt med Petter, dressyr med Russin och tjejmiddag med Mimi och Milla, hemlagad pizza - mums!


Söndag: Uteritt med Russin, fikabesök av Sandra o så var Sonja hit o tvättade o fikade.


Det är faktiskt int klokt vad tiden går fort i vissa lägen... men med andra saker känns det som en evighet. Först nu börjar det bli logiskt att börja vänta på Samuel, nu känns d lite mer hanterbart, med bara några dagar lixom.


Idag har jag mockat åt Russin, gjort ärenden på stan o fikat hos Linda, Mikael o Wilma.


Nuuu lite TV, sen soooova!

puss

Av agequodagis - 3 oktober 2013 20:02

Jag är faktiskt stolt över mig själv denna veckan, det har gått såå bra med träning o allt annat! skönt!


Idag blev det 1h uteritt i skritt på hackamore med Petteri. Vi tränade lite öppna o sånt längs vägen. Vi fick faktiskt sälle idag - kul! Erika och Nassu var med, trevligt!


Ikväll när jag kom hem var min fibromyalgi väldigt jobbig, stel som f-n i vänster axel o arm o ngt satt fast.

Beslöt mig därför för att gå ut o gå 3 km, härligt o skönt var det o axeln o armen blev lite bättre! Gjorde dessutom personligt rekord i snabbhet på min Runkeeper, kul!


Nuuu ska ja chatta me min älskling o sen soooova! imorn är det fredag, hääärla!


kram på er




Av agequodagis - 2 oktober 2013 21:36

Jooo jag veeet, jag är urusel på att skriva rubriker...


Idag har det vart en intensiv dag... är det ngnsin inte det i mitt liv?! näää kanske int... men så är det att vara gräsänkling... det är ASTRÅKIGT så måste ju hitta på saker!


Idag har det vart 30 min spinning, hem o äta middag, till kantis o handla för morgondagens matte/svenska/hk lektion (vi ska baka äppelpaj) o så avslutade jag med stallet.


Red dressyr på banan med Russin. Har tyckt att han känts lite konstig några dagar så ville att Ninni skulle kolla. När jag började kändes han kort i frambenen o stel i vänster bak. Men ju mer jag red så fick jag bort det, så det visade sig bara vara stelhet. Vi beslöt ändå att göra om hans schema lite så det blir lite lugnare.


Såhär blir hans schema nu:

måndag- VILA

tisdag- uteritt (skritt och trav)

onsdag: tömöra eller långtygla eller nh träning (alla gångarter)

torsdag: longera (alla gångarter)

fredag: promenad eller skritta

lördag: kort dressyrpass (mest skritt liiite trav) eller tömköra

söndag: uteritt (skritt och trav)


Så vi får se hur det fungerar nu då, utvärdering om ett tag.

Nu soooova!


Förresten glömde en sak... vi har ju fått ny häst till stallet. Klimpen kallas han men han heter egentligen Cherokee Silver. Ett lite äldre varmblod.


NUUU är d natt på riktigt!


 

Söta Ceasar får vara dagens bild!

Av agequodagis - 1 oktober 2013 20:44

Idag blev det en "röra på sig dag".

Först 25 min crosstrainer på gymmet med tre tabata intervaller (tabata är en slags intervallträning där man kör 20 s jobb, 10 s vila *8 sen 2 min paus o sen samma igen o för mig blev det idag tre såna omgångar). Sen två stycken styrkeövningar för axlarna. Tre magövningar.


Avslutade kvällen med 45 min promenad i stan med Mimi.

Skön tisdag!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards