agequodagis

Alla inlägg under juli 2013

Av agequodagis - 4 juli 2013 22:56

Jaha...semester fortsätter! nu har det gått ännu två dagar av ledighet.


Igår var det onsdag o då var jag duktig för jag vaknade redan kl 10, åhå eller va? jopp när det gäller mig o ledighet så är det faktiskt åhå! Var till Lokis på dagen, han hade vilodag så vi myste mest bara. Var även på spinning 30 o före det gick jag 15 min på bandet. Såå skönt att kunna träna igen... även om ja höll på att bli sjukt nere o vääldigt nervös mitt i passet, för då började jag heeeelt plötsligt börja känna av mitt högra knä... blääk tänkte jag då men d gick över. Så ska testa igen imorn o hoppas verkligen på det bästa! ni kan väl hålla både tummar o tår o gud vet vad, eller hur?!


På kvällen skulle jag cykla till mimi för att dricka lite vin med henne o Milla. På väg dit lekte jag dock ragata... ups! d e inge bra att ha sommarlov... var tvungen att plinga på klockan för hela vägen upptogs av x antal barn. INGEN reagerade när jag plingade... så var tvungen att hoppa av o i princip trycka mig förbi dem, så kunde int låta bli att kommentera saken... Då säger ena hungen, man kan fara på höger sidan också! o ja bara, näää för där är ett hus! o så cyklade jag iväg... japp int intressant för er kanske men just då kände jag mig lite som häxan surtant faktiskt!


Nåväl det var en trevlig kväll med mycket prat o diskussioner... var hemma vid 1 men då kunde jag int sova... men det är väl en annan historia det!


Idag har jag mockat åt Camillas Babsan o så har jag umgåtts med Emma. Vi har gått på stan o ätit middag på stan o käkat glass hos mig, trevligt! blir ju mer sånt nu när hon snart tänker flytta till våran paradisö, nice eller va? Avslutade kvällen med att först skritta ut i skogen i sälle av Malin som promenerade med Mila och Cheeky och sedan red jag ett tag på åkern.


Här har ni ännu en bild från stugvistelsen.


Kul förresten att ni sett gilla knappen! kul att ngn visar ngn liten uppskattning eller ngt!   

 




Av agequodagis - 2 juli 2013 21:51

Ojdå... ja sov visst rätt länge idag... närmare bestämt lite över tolv... så det kan gå då! fast d känns lika bra... för mig sku ja kunna sova i två veckor tills älskling kommer hem ungefär... bra att tiden går fort. O när man sover då märker man ingenting, alltså är det perfekt.


Idag har jag vart till ett fik i Saltvik och fikat med Milla och Mimi. Fiket vi var till heter Johannas hembakta och ligger i gamla Husmodersskolan. Det var riktigt trevligt och mysigt där och gott fika.


Sen var vi via Björsby och kollade på huset som Håkan håller på att bygga, gick runt lite, kollade ritningarna osv. Sen avslutade vi turen med middag på Dinos, gott!


Var sen hem och slappade en stund innan det bar av till gymmet. Körde först 15 min intervall på crosstrainern o sen blev det styrketräning. Kvällen avslutades på stallet, red Lokisen på åkern. Ninni var med och kollade när jag red för att se... jag litar int riktigt på mig själv längre med om han går bra eller inte osv... jag analyserar allt för mycket. Men hon tyckte att han gick riktigt bra i skritt och trav men att han verkade tycka det var tungt i galoppen och det är ju int så konstigt kanske...

 


Av agequodagis - 1 juli 2013 22:27

Idag blir min bror 24 år gammal, jösses i havet eller ngt sådant. Grattis till honom!


Imorse for Samuel på jobb, bläääk! Så nu är han borta i 14 dagar, hoppas dom dagarna går riktigt jäkla fort! Så har ni tråkigt o sådär är det bara att höra av sig, jag behöver ha fullt upp jämt så jag inte hinner tänka!


Min dag började vid 10 med frukost o lite koll på datorn. Sen iväg till stan för lunch med Camilla. Vi valde Texas Longhorn, där har jag aldrig ätit förut men det var helt ok. Sen blev det en bollglass på det. Skönt med sälle till lunch o trevligt att prata.


Hem o tråka sig lite... såg lite på CSI New York, sov lite, surfade lite, åt middag o lite sånt. Sen var jag iväg på ett pass cykling 30 på Träningsverket o efter det till stallet.

Lokis och jag var runt Tjurbetet med Emmii och Jim. Var massa flugor trots att det var så kylslaget ute att vi red i jacka, dumma flugor!

 





Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards