agequodagis

Alla inlägg under juni 2013

Av agequodagis - 5 juni 2013 21:19

Idag är det onsdag, kul va? jooo för det innebär att det för eleverna är två dagar kvar i skola, jeeei för dem!


Igår var det däremot tisdag... då var jag på 1 h massage efter jobbet, nice va?! jo absolut tyker jag! hem o käka lite och så till jobbet för föräldramöte. Det var min dag det! hästledig o allt... d e int så ofta d inga!


Idag på jobbet har vi börjat tömma klassrum... det innebär att jag burit saker så att jag blev dyblöt av svett (kul o intressant att höra eller hur?!   ). Dessutom blev mina armar säkert 50 cm längre eller så, uj vad jobbigt det är. Men nu är 1,5 klassrum tömda i alla fall. Bara 0,5 kvar då!

Efter jobbet blev det stallet eftersom Lokis skulle bli skodd. Var för varmt för att promenera honom då så var hem o åt middag först, så kom älskling o seeen åkte vi till stallet. Var ut på promenad med honom i 30 min. 


Jaha det var mina dagar det... int så kul info direkt kanske men men. Förresten, Jag vill ha tillbaka min kamera, NUUU! helst!


   

     

Av agequodagis - 3 juni 2013 21:07

Vilka härliga dagar det vart!


Lördag: 

Började med föreläsning kl 10-12 på bibban. Det var Lena Danius som föreläste om lösgjordhet och rakriktning. Sen blev det promenad med Lokisen. 

Vid 16 var det dags för staden och Terassvandring med lite olika människor. 

Först blev det middag på Parks terass i spöregn (tuuur att dom har tak!) sen klarnade det upp och blev sol. Då gick vi vidare till Åss - Pub Albin - Äventyrsgolften - Knorring - Arken - kino, hem! 

Blev en riktigt trevlig kväll med trevlig folk!

Kino var vi bara en liiiiten sväng o dansade typ til 3 låtar, detta för att det var min kusin som spelade där o han har jag aldrig lyckats lyssna på på ngn spelning tidigare, bara hemma och det är ju int riktigt samma sak. Nu kunde man ju gå dit eftersom det var gratis inträde!


Söndag: 

Vi var till Bastö och hälsade på Micke och Gunilla på Mickes föräldrars stuga. Vi var ut på tur med deras snipa till en ö ute bland kommunerna. Där fikade vi och tog ett dopp (alla utom älskling som var en badkruka!!). Sen snipan tillbaka till stugan och så grillade vi middagen, mums! 


Sen via Lokis för att mocka och mysa och så avslutade vi kvällen i Lemlands skogarna hos Petteri. Sååå skööönt med nya sadeln, den är såå mkt bekvämare o bättre än den förra! Däremot var det ÄCKLIGT mycket mygg! 


Idag: 

Jobbat, lämnat kameran på lagning (den gick sönder igår) fyyy fan... usch o fy. Det sku ta MINST 1 månad innan den kom tillbaka, fyyy!


Var sen till Lokisen, han och jag var ut och skrittade, det var skööönt och svalt eftersom det blåste. Därför var det också väldans kräkfritt - skööönt!

Vidare till Aftonsol. Red privatlektion för Solveig, gick skitbra! bättre än ngnsin med Nick! Trots att han blev hyyyyper när de andra hästarna sku gå bort från ridhuset o han blev ensam (han småstegra o försökte kasta med huvudet för att ja sku tappa han så han sku kunna sticka efter, tönt!)


Ikväll har jag bakat rabarberkaka, ska nämligen på fika till stranden med eleverna imorn o tänkte bjuda på kaka, visst är jag snäll?! 


O jooo... som ni förstår blir d typ bara gamla bilder nu... tråkigt men sant. TIlls kameran kommer... om ja int är snäll o släpar med digitalkameran ngn dag. 


     

Här får ni lite bilder från förra sommaren. 


ha d!


Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards