agequodagis

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

tvååå veckor kvar!

Av agequodagis - 27 maj 2013 21:24

Oj vilken vecka detta lär bli... jisses. 


Men helgen först då... 

Lördag: 

På förmiddagen blev det promenad med Lokisen, sen blev det dop för Lindas och Mikaels dotter. Hon fick namnet Wilma. Väl hemma blev det att sova en liten stund, vi var så sjuuukt trötta. 

På kvällen var vi en sväng till Mimi, trotsade blåsten och satt ute i trädgården och drack varsin Mohito. 


Söndag: 

Städa lägenheten, plantera blommor till ballkongen, fika hos mor och far. 

Trotsade regnet och grillade på ballkongen till middag...dock fick vi lov att sitta inne. 

Sen blev det ett litet besök hos Alex, Cina, Melvin och lillebror (så ny lite kille att han inte fått ngt namn ännu). 


Avslutade kvällen med en tripp i ösregnet till Svartsmara... hämtade 4 sadlar för provning. 


O nu är det vecka 22, det innebär att det är 2 veckor kvar innan eleverna får sommarlov, sååå himla nice! här sker det nedräkning... he, he


Idag efter jobbet var jag till Petteri. Prövade de fyra sadlarna på honom. En satt int alls bra, de andra satt helt bra så red i tre stycken sadlar... P tyckte nog jag var lite jobbig och konstig. Först red jag i en kieffer dressyrsadel, sen en hubertus dressyrsadel o avslutade med en Albion hoppsadel. 


Jag blir helt snurrig av alla sadlar så ringde Karin o hon lovade komma på fredag o hjälpa mig lite mer så ja blir lite klokare... 


Dagens snälla: 

Var ut o skrittade petteri på slutet idag. Då kom två cyklister emot, visste int vad han gillar såna men tänkte att jag nog lär märka... Men döm om min förvåning när cyklisterna stannar och hoppar av sina cyklar, värsta snälla! tackar vänligt dem och berättar att han är rätt ung o så o att jag int riktigt visste hur han skulle reagera. De hoppar av o ställer cyklarna o pratar med honom. Sen när de skall fara så ber jag dem cykla, för jag ville kolla hur han reagerade o det gick bra (såklar vad sku d annars vara... Petteri är ju extremt orädd...). 


Senare på kvällen blev det ut o skritta med Lokisen. Vet ni vad? min häst har gått upp i vikt igen... så hans dressyrsadel passade - jeeei! Var ut o skrittade med Emmii och Jim. Sen nattmatade vi!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards