agequodagis

Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

lovet snart över

Av agequodagis - 12 maj 2013 21:15

Lovet har nog gått riktigt snabbt måste jag säga... idag är det redan söndag och man har vart ledig i fyra dagar, snabbt har det gått men det har vart såååå skönt!


Fredag:

Var på stan med älsklingen, vi åt sallad på Great subs and salads, suuuupergoda sallader - mums! så shoppade vi lite och bytte mobilabonemang till mig. Eller nä vi bytte int abonemang men jag bytte abonemang inom abonemanget eller vad det nu heter... i alla fall blev det ett bättre erbjudande. 


Sen var vi till Lokis. Jag testade göra Longreining med honom ut i skogen. Han blev lite fundersam... jag burkar ju ofta tömköra o då går man ju bakom men han blev lite konfunderade när man gick på sidan om... vänstersida var med okej än högersida men det gick nog rätt bra ändå för att vara första gången. Egentlgien borde man väl ha testat på banan första gången... men tack vare hans knäinflammation så villj jag bara gå på raka spår. 



Lördag: 

Ut och skritta med Lokisen, testade Emmiis dressyrsadel eftersom Lokis int kan ha sin längre, det gick bättre än med min egen så det var ju bra eller ngt sådant. Han var faktiskt bäst på länge, sku helst o velat busa o springa o hoppa o ha sig... men det fick han ju inte... 


Sen hem o vakta fågelgrytan samt sola på ballkongen. Samuel skulle på ett möte. På kvällen hade vi mamma, mormor och morbror hit på middag. Kokta gudingar, poatis o sås till varmrätt och frukt med vitchokladöverdrag o glass till efterrätt. 


Söndag - morsdag:

Började dagen med att fara till Petteri. Där prövade jag massa sadlar... två av karins först (en bates o en pessoa) o sen mina två (zaldi + passier) o sen till slut ägarens en gammal dressyrsadel som hon fått men aldrig använt. Beslutade mig för att rida i den sadeln... d var inte smart gjort kunde jag konstatera... fick sjuuukt ont av den när jag travade o galopperade - fyy! vi var o skrittade först se, travade vi intervaller, sen galoppfattningar (öva på att kunna fatta galopp utan ljud) o så travintervaller o så skritt i skogen. Gick nog helt bra men han var väääldigt pigg så fick ofta stann o göra halt för att få honom på G istället för att helst springa som han ville. 


Sen blev det att åka till farmor för morsdagsfika o lite prat. När jag var hemkommen från farmor blev det att åka till bästaste Lokis för att mocka, lät honom även beta ca 10 min vilket verkade uppskattas massor! Däremot gjorde vi int så mkt mer förutom att borsta eftersom han fick ha vilodag idag. 


Kvällen o dagen avslutades med morsdagsmiddag hos mormor. Grillad lax, potatis och sallad o så jordgubbstårta till efterrätt. 


Det var min helg det! hoppas ni hade en lika bra som jag... det mesta sku nog vara riktigt bra nu bara ja sku få lite cortisonsprutor så ja sku kunna gå utan att halta mig fram... bläk!


 

Min åsna.... han ser int klok ut på den här bilden... ha, ha. Den är tagen efter hans första o enda dressyrtävling... 2010, så ett tag sedan nu...       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards