agequodagis

Direktlänk till inlägg 2 april 2013

dagen idag

Av agequodagis - 2 april 2013 21:25

Var till sjukhuset i morse o hade vikarie första timmen därför... att komma tillbaka efter lov på en tisdag och dessutom missa första lektionen... ja då är man förvirrad kan jag säga... MEN fick faktiskt det mesta på rätt idag ändå, impad av mig själv!


Dagens Loke: vilodag, mockade, borstade, kollade igenom o myste lite


Dagens lektion för Solveig:

Red Chic som vanligt. Han hade vilat några dagar... det märktes... springing o lite stel. När jag red fram red vi först 15 min skritt först på lång tygel och sedan genom att överdriva ställningen åt båda håll så han sku släppa lite i bogarna. Sen gjorde vi samma i traven. I galoppen tränade vi fattningar.


För Solveig blev det först arbetstrav längs långsidan o sen vid ena kortsidan en 10 m volt och så direkt efter volten fortsätta i skänkelvikning o så avsaktning på följande långsida och så samma arbete igen.

Sen blev det lite galoppfattningar i båda varven. Vi avslutade med serpentin på tre bågar i trav... Men lite annorlunda sådan. Travade första bågen, sen i andra bågen skulle det vara en 10 m volt, sen rakt ur volten och så på raka sidan en volt från raka linjen, tillbaka till serpentinen och så återigen en volt vid kortsidan o så in på serpentin direkt igen...


försökte rita en skiss i paint... den blev int så vacker... men d hjälpte int att ja ritade den! för jag fick ändå int hit den... jag är en klant på paint!


I alla fall, passet kändes helt ok trots att Chic kändes stel och hade för mkt energi. Lyckades rida ur hans nojs o få honom att gå någorlunda bra ändå.


Nu ska ja snart soooova, är himla trött!

natt, natt!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards