agequodagis

Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

påsklördag

Av agequodagis - 30 mars 2013 18:06

Härla med sovmorgon IGEN! underbart att sooova tycker jag... det är nog min favoritsysselsättning... eller i alla fall sovmornar, he, he!


Var till gymmet idag och körde styrka, men före det körde jag mitt nya intervallpass. Det var faktiskt riktigt skönt, gjorde det på crosstrainerna. Det ser ut såhär: uppvärmning 2-3 min, sen intervaller 4-8 st 20s jobb/10 s lugnt, sen återhämtning 1-2 minuter och så intervaller igen 2-4 st och då 45 s jobb/15 s lugnt och sen avsluta med ca 2 min återhämtning.


Sen körde jag igenom mitt styrkeprogram, första gången jag kör hela programmet rakt igenom, kändes bra under programmet i alla fall. Får hålla tummar och tår för att min kropp ska palla med detta nu!


På eftermiddagen var jag till stallet, då var det Lokis tur att motionera. För hans del blev det 40 min ut mot Ulfsby, varav rätt mkt trav o galopp för min häst var sjövild idag... hoppade för ingenting, stack till skogs för Sigge som kom med traktorn osv... tönt! sen till åkern 10 min för att få loss honom i skritt, trav galopp o sen skritta av 10 min. Så 60 min sammanlagt. Efteråt stretchade vi och då märkte jag att han är lite stel/öm i högra sidan av ryggen så han fick på sig back on trackplattan under amigotäcket o yttertäcket o så ut i hagen. Han får gå med det en period nu o sen tänkte jag ta ut Micke för att kolla igenom honom när snön börjar smälta lite mer.


Middag blev det hos mor och far, lax i ugn + sallad - gott!

Nu inväntar jag snart mormor och mamma som ska komma hit och äta lite glass!

Ha en trevlig påsklördag!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards