agequodagis

Alla inlägg under februari 2013

Av agequodagis - 10 februari 2013 20:15

Nu är snart helgen slut, har varit en riktigt bra helg måste jag säga! har haft det riktigt, riktigt bra!


Fredag:

Fixade doppresent på stan med Linda, shoppade två böcker på bokrean och sen var vi på bagarstugan och fikade med Mikael.


Red ut med Lokisen, han var bättre än på länge, shit alltså vad nöjd jag är över det passet. Riktigt bra form i alla gångarter ut i skogen, mjuk och lyhörd. Även galoppen gick super, faktiskt mycket bättre än på riktigt länge! kanske han börjar orka ngt nu kanske!


På kvällen blev det ost och vinkväll hos Pernilla och Johan, även det var riktigt trevligt! tack!


Lördag:

Sovmorgon   , massa fixande hemma, så som tvätta, diska, byta sängkläder, dammsuga, damma, torka köksskåp, tvätta kylskåp osv. 40 års kalas i godby där vi fick jättegod kycklingsoppa, mums!

På kvällen var Mimi, Camilla, Milla och Jocke hit. Jag mimi och Camilla åt hemlagad pizza, mums! sen satt vi och snackade, drack lite vin och såg på Melodifestivalen. Riktigt trevliger kväll.


Idag:

Sov till 12 - sköööönt! såg lite på Csi. Åkte sen till Lokis, han och jag var ut och skrittade 50 min, vi varvade lång tygel och skritt på tygel i lång o låg form. Riktigt duktig kille. Vi gick till Ingbybergen, så i princip var det uppförsbacke hela vägen dit och nedförsbacke hela vägen hem. Bra pass och mysigt!


Ikväll var jag och hjälpte mamma lite.

Sammanfattning av helgen: rolig o trevlig och ganska precis så som jag vill ha en helg... två saker fattades dock, Samuel och träning (för förkyld ännu).


Nä nu är det dags o se Bones, trevlig söndag på er!

 

På tal om något helt annat, i torsdags var det 10 år sedan den här herremannen dog! heeeelt sjukt vad tiden går fort! Tänk att nu har det gått längre sen han dog än vad jag kände honom, konstigt! Denna lilla sötnos var mitt allt under sååå många år, 9 år för att vara exakt. Från det jag var 12 tills jag var 21! Älskade Hiram, hilis, hilisen, Pluto, Åsnan, kossan... Hoppas du har det bra där upp i himlen! kommer alltid att sakna dig!


Ha det bäst hörni!



Av agequodagis - 7 februari 2013 20:41

   OOO, idag är det tooorsdag (eller rättare sagt torsdagen är snart över) dvs bara, fredag, lördag, söndag o sen på måndag kommer älskling - jeeei!


Eftersom min pt är sjuk så blev det inget sånt idag, utan istället funderade jag på vad jag kunde göra. Jossan hade lokis idag men bestämde mig ändå för att åka till stallet. Putsade två träns samt smorde in dem med läderbalsam, fixade även samma med hans ena lädergrimma samt med gougetygeln o ett par extra tyglar - skööönt! så nu är det ett träns o den andra lädergrimman o sadlarna kvar bara då... o sen brukar d ju börja om igen... typ.


Sen var ja o till mormor och hälsade på samt fikade. Blev med andra ord en helt trevlig kväll.


Nu ngt avsnitt CSI o sen sooova... börjar ju 8 i morn, blääk!



Foto på lokisen som Elise tagit efter en gång när jag tränade NH med lokis.


Natt, natt!


Av agequodagis - 6 februari 2013 21:33

Vilken dag! jobba till 14, jobbmöte 14.30 till 16. Styrelsemöte för bolaget 16 - nästan 19, bläääk!


Förutom det har jag läst massor, har bara några få ynka sidor kvar i sista boken i trilogin om Christian Grey och Anastasia Steel, sorgligt o trakiskt och tråkigt.


Så nu vill jag ha boktips, tack! bara att kommentera här, jag behöver ngt nytt att läsa! ngt som är fängslande, tack! Sätt igång nu då!


Imorgon skulle jag ha träffat min pt men hon är sjuk o jag är väldigt förkyld... så d blev inget av det. Istället blir d väl en luuugn kväll hemma IGEN.. jäkla förkylning!


Nä hörni tack o gonatt för idag!

 

Bild på min lilla ko från när vi tävla dressyr förut...

Av agequodagis - 5 februari 2013 19:45

Hade tänkt sätta hit den senaste men av ngn annledning gick det inte att få in klippet... ngt om fel kod


Men gå till www.youtube.com och sök på Budweiser commersial 2013. Den heter: Budweiser Superbowl ad - the clydesdales brotherhood. Se den, den är superhärlig!


Av agequodagis - 5 februari 2013 19:23

Förkylning är verkligen ett ovälkommet besök! usch och fy vad jag hatar såna... man känner sig eländig och hemskt och bedrövlig men är ändå int för sjuk för att vara hemma men ändå så pass sjuk att man skall sitta hemma och ha tråkigt för att kunna bli frisk - blä!


Igår var jag till stallet o red en sväng med Lokis, var så illa tvungen trots att jag var förkyld, för han måste röra på sig. red en kort sväng i sommarhagen för att jossan dagen före tyckt att han var ganska seg, testade alla gångarter för att se reaktionen. Han var pigg och framåt men orkade inte jättemycket. Det kan finnas två orsaker till detta: hans fina knasiga grej som han gjorde i lördags eller: att han hade ont i magen eftersom han vart lös i magen ett tag.


Nåja i vilket fall så for jossan skritta en sväng idag och så får han vila imorgon. Magen är i alla fall bättre nu och är det träningsvärk han har borde det ju bli mindre ömt om några dagar.


Idag har jag INTE gjort mkt... var o gjorde ärenden efter jobbet, sett ngt avsnitt CSI och så har jag sovit i soffan... men det kanske är bra det -kanske blir frisk av detta (hoppas jag)


Nä nu ska gnälltanten sluta klaga o fortsätta se CSI avsnitt!

Ciao på er!







Av agequodagis - 3 februari 2013 21:00

I morse när jag vaknade var jag rejält förkyld o var öm i kroppen. Eller vaknade redan kl 5 att jag var öm, gjorde en massa saker (drack vatten, var på toa, snöt mig osv samt låg o vred i sängen) somna om igen efter sex o sen upp vid 7. Jobbade på aftonsol idag, orkade egentligen inte men hade ju int direkt ngt val.


Efter aftonsol åkte jag direkt hem o lade mig på soffan och här har jag vart sen dess... legat under värmefilten o druckit kopiösa mängder te för att bli bättre! har int alls tid att vara förkyld igen jue!


Här i soffan har jag sysslat med lite olika saker, läst i sista boken i trilogin om Christian Grey och Anastasia Steel, kollat på CSI, chattat med folk på facebook samt sett på Bones.

Ja det var min söndag det... underhållande eller va?! Kanske inte...


Imorgon är det måndag och då hade jag planerat att rida lokis samt gå på spinning. Är jag inte bättre i halsen och om näsan inte slutar rinna så får det väl bara bli motionering av Lokbärt på schemat.


Nu ska ja borsta mina taggor o sen prata på skype med älskling! saknar honom massor, det tär på att vara från varandra... men idag är det 8 dagar kvar... så det närmar sig... eller rättare sagt I wisch.


Natt natt hörni!

 

Tjusig bild på tjusig häst?! nja den är lite speciellt... men han är fin ändå min lilla gris. Det är jag som tagit den o tror den är från typ 2009.


nassa gott!

Av agequodagis - 2 februari 2013 21:56

Åååh va härligt det var att vakna i morse när solen lyste in i sovrummet! man blir geeenast så mkt piggare när det är ljus när man vaknar och INTE mörkt som det typ alltid annars är.


Började dagen med att rida ut 1h i skogen med bästaste Bärta, vi skrittade mest eftersom det är så mkt is och marken är så hård men på några få ställen kunde man trava typ 20m så då gjorde vi det...


Dammtorkade och dammsög lägenheten, såg på några CSI avsnitt o nu ikväll var mormor och mamma hit på besök, d såg Melodifestivalen här.


Nuuu ska ja nog sova för imorn ska ja jobba på aftonsol.

Förresten, 9 dagar kvar nu! läääängar efter min skäggiga tomte,  he, he!


Puss på er

 

Gammal mobilbild (2010) på min sötis häst!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards