agequodagis

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

två hästar ridna

Av agequodagis - 28 oktober 2012 20:37

Hjälpte mamma städa källaren i morse. Sen iväg till aftonsol för att rida Campolina. 


Eftersom fröken C lätt blir uttråkad blir passen ganska varierande, speciellt nu när hon håller på att sättas igång. Började som igår, dvs travade runt på stora volterna och snett igenom och vänd rätt upp i båda varv. Sen skrittade vi och gjorde halter vid bokstäverna ett tag. ÖVergick till att gaoppera ett halvt varv på volter för att sen sakta av till trav och så till skritt och sen börja om från början igen. Gjorde kanske sammanlagt högst fyra fattningar i varje varv eftersom hon ännu int har kondisen för mer. 

Sen blev det skrittarbete då vände vi rätt upp, skänkelvikning fram till kvartslinjen och då red vi rakt ut, sen vände jag in vid nästa kortsida och skänkelvikning till kvartslinjen osv. Sen gjorde vi även det i andra varvet. På slutet travade vi lång och låg o bytte volt i varje varv. Sen promenerade vi ner till sjön som avslut.


Passet idag var helt ok, hon var lugnare och så men int lika lyhörd som igår. Idag var det int lika lätt med broms och avsaktningar... hon var mer sur över det. I galoppen blev hon sur ngn gång när hon fattade fel galopp och jag saktade av henne typ direkt. 

Efteråt prövade vi sadlar på henne eftersom den jag ridit i nu inte riktigt passar. Vi hittade både en dressyr och en hoppsadel till henne - jehu! Dock är hoppsadeln ljusbrun och dressyrsadeln mörkbrun och hon har svart träns... men men thats life! huvudsaken grejjerna passar!


Middag hos föräldrarna!


Lokisen idag: 

Är ju int så bra ridväder ute, speciellt inte om man har bara sommarskor... men gick faktiskt att rida på lilla banan idag! så skrittade runt lite där och prövade göra öppna och så. Travade även några varv på volten för o kolla att han var ren och så. Enligt malin såg han ut att vara det. Det är nämligen så att annledningen till att Micke från början var och kollade lokis var ju för att han gick orent i höger varv i trav på volt... Micke hittade ju senare att han sträckt magen och var spänd på flera ställen på höger sidan och vi har behandlat och lokis har vilat osv osv. För ett tag sen började vi ju sätta igång han igen och idag var alltså första dagen han va rpå ridbanan på x antal veckor... det var därför ja var så nyfiken på att trava och kolla om hältan fanns kvar. Men vad det verkar så är den borta - skönt!


Ja det var min dag d... nu kom söt hem så nu ska ja umgås med honom! Ha en bra vecka hörni!!

 

Gammal bild från 2008 på Lokis och mig, den är från september. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards