agequodagis

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

helgen börjar vara slut igen...

Av agequodagis - 26 augusti 2012 21:22

Det har vart en minst sagt intensiv helg... 


Fredag: 

Jobbade till 14 typ, sen ärenden på stan. Vid fem tiden kom älskling hem, han hade vart borta 7 dagar, sååå nice att han var hemma igen! vi åt god middag och sen bar det iväg till stallet för att fixa åt Lokisen. Samuel var glad för han fick åka Sigges enorma skördetröska och jag själv hjälpte Ninni att byta spån  i stallgången samt tvättade borstarna. Hästarna fick sova inne första natten också! såå mys när de står i sina boxar och mumsar i sig sin mat - myys!

Kvällen avslutades hemma med lite ost och kex samt den sorgliga filmen: Vid din sidan. 


Lördag.

Samuel gick upp tidigt för han hade jour på ÅCA. Jag själv sov till 10 - skööönt! Resten av dagen tillbringade vi på stallet... Samuel skruvade om sadelhängarna (9 st) och jag städade halva foderkamamren, hjälpte honom med var sadlarna skulle vara, tvättade en massa saker, borstade Lokis och försökte longera honom. Det gick med andra ord int så bra, han var ännu halt i höger varv i trav, suck! dock börjar han bli på tok för pigg för promenader, man märker direkt när han är understimulerad för då blir han dryyyyyg... lördagens påhitt var att det inte gick att gå över fd rännilar (skrivs det så?) på ridbanan... så då försökte han tvärvända ett antal gånger... JOOo näää sa hans matte. Till slut så kom han fram travandes när jag röt åt honom att man faktiskt int kunde bara gå en halv volt o sen vända vart man ville... så trava han fram och bara: förlåååååt matte! men det är faktiskt ryyysligt läskigt... tönt häst!


På kvällen var vi på Alex 30 års fest, vi åt god Buffé ute i det fina vädret och senare gick vi in  i deras "pojkrum" trevlig fest var det men vi bröt upp redan kl 00 typ. 


Idag: 

Uppstigning 04:30, jihuuuu! Not! 

Vi skulle nämligen till Kumlinge på konfirmation, enda fördelen med sån tidig uppstigning när det är en fin morgon är att man kan ta såna här bilder:

 


Vi var på konfirmation vid 11 och sedan var det Buffé och fika. Dock hann int jag och Samuel med fikat för jag hade tagit med två sadlar på prov till Ooli. Den sadeln som int var min passade inte alls, däremot satt min egen riktigt bra... he, he! nå bara att leta upp en till sån då... :) 

Jag och Sonja var ut och red, jag red Russin först och hon Ooli och på halva vägen bytte vi. Fast det hade regnat i flera timmar före så var det faktiskt fint väder när vi red - bra!


Vid 18 lämnade jag Kumlinge tillsammans med Samuels bror Henri och hans flickvän Klara... Samuel själv blev kvar på Kumlinge - snyyyft! hoppeligen ser jag honom om bara några få dagar - hoppas verkligen det! sååå jobbigt att vara hemma själv utan honom, saknar!


Nu dags att sova och ladda för en ny jobbvecka!

Ciao o natt, natt!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards