agequodagis

Alla inlägg under juli 2012

Av agequodagis - 12 juli 2012 22:29

Idag är det torsdag och jag var ryyyysligt seg i morse, kanske berodde det på gårdagens tripp till Kökar!

Nå i vilket fall som  helst så har jag ändå kört mitt gymprogram på träningsverket - skööööönt!

Vart till Prostens antik och loppis och fixat bort och satt upp grejjer där samt prismärkt dem. 


Ikväll var red jag lektion för Karin. Vi fokuserade på öppna i skritt och trav i båda varven och mellan varven så fokuserade vi på att få honom lång och låg i traven. Gick faktiskt riktigt bra. Till råga på allt så fick jag låna ett bett av Karin som jag testade rida på idag. 


 

Ett sådant här, det heter pee wee och ser ju typ groteskt ut men Lokis gillar det massa! så ska testa rida på det några dagar och så får vi se vad han gillar det! Men som det ser ut nu så sög han massa på det och det kom vitt i massor - braa!


Jossan tog lite foton men får dom kanske senare av henne!


När jag kom hem hade min suuuuupersnälla sambo vart till önningby och plockat jordgubbar med mamma, moster, kicki och Eva J. Värsta snälla sambon jag har, eller hur? han hade plockat två ämbar åt oss och ett åt moster! så när jag kom hem blev det att reeeeeensa! 


Nu är ja trött i min rygg, gymträning, dressyrpass och rensning av jordgubbar blev lite väl mycket på en dag!


Nåja jag har ju rört på mig i alla fall och DET är ju bra!

Ha en god natt!

Ciao!



Av agequodagis - 12 juli 2012 22:02

Verkar lite så jo... bloggade i torsdags o nu exakt en vecka senare händer d igen... he, he! ja så det kan gå... men på sommaren när man har semester gör man så massa skoj så d blir lite så... 


I fredags morse steg jag upp halv 7 (jo sinni det stämmer d!!) och for till stallet för att motionera Lokbärt. Longerade honom på åkern i ca 30 minuter. Gick dock int så bra för trots att klockan var så lite så var det massor med flugor och brömsar på farten- blää!

Var även och gymmade, mitt kära styrkeprogram och sen vid lite före fyra bar det i väg med älskling mot Kumlinge.


Fredagskvällen tillbringades på restaurang Kastören, vi drack lite cider o saker och lyssnade på Joel och Anton. Det var nämligen visfestival i helgen på Kumlinge. När vi gick hem vid lite före två på natten såg jag en lysmask, det ni, deeet var väldans coolt! Den lyste nyongrönt! Samuel tog upp den i handen o vi fota med hans mobilkamera men blev int så bra bilder, synd att ja int hade systemkameran med då!


Lördag: 

Red ut med Sonja just efter att vi vaknat. Jag red barbacka på Ooli typ hela vägen. I början dock blev hon rädd för en liten tjej med cykel och en orange flagga så då stegra hon så ja var tvungen att hoppa av, int så lätt att sitta barbacka på en stegrande häst. Tur som var hjälpte flickans mamma upp mig igen på Ooli. Ooli var superduktig och gick superfint på slutet. Sista biten bytte vi hästar o då red jag Russin... men ja måst säga, jag gillar OOli bättre... 


Efter ridturen åkte jag och Samuel ut med jollan... (snipa sku ja säga men men...)

Vi var ut till en holme och solade och så tog jag årets första dopp. Badkrukan Samuel gick dock bara o vada just ovanför knäna... fegisen!

Här är bild på jollan men även lite av holmen vi var på.

Middagen intogs på Kastören där Samuels snälla pappa Uffe bjöd oss på mat, jag åt abborre och den var nog riktigt god. Till efterrätt blev det supergod päronlemumba - mums!

Airi (samuels mamma) kom och hämtade oss till Visfestivalen, som denna kväll skulle vara på Västra Bergen. Vi lyssnade där på Jenny Lysander, Janne Schaffer och Johan Boding samt Ulvens döttrar. Kvällen avslutades med ett band som spelade låtar som man kunde dansa till. Riktigt trevlig kväll trots myggen.

       

Lite bilder från kvällen. Sååå synd att det inte var sol utan mulet. Hade det vart soool hade det blivit värsta fina solnedgången. 


Söndag: 

sooova länge, grillade Vitsvanshjort till lunch och sen färjan till fasta åland. 

På kvällen blev det kalas/examensfest för brorsan så hela släkten var på besök och vi åt grillat och tårta - muuums! Min och Samuels kväll slutade dock inte där för vi var ut i skogen med Lokisen. Jag red barbacka och Samuel gick/joggade bredvid. Skönt att vara ute i skogen vid 22 på kvällen, det är lugnt och skönt och man hör int så mycket ljud... d enda som förstör är flugorna (i mängder) som surrar runt huvudet på Lokisen. 


Måndag: 

Hmmm, vad gjorde jag då? 

Var på gymmet och körde igenom mitt styrkeprogram gjorde jag i alla fall... sen då? jooo jag motionerade Lokis, jag var ut och red i skogen med Ida och Zack och Sanna som sprang. 


Tisdag: 

Lokisen vilade och Samuel och jag var ut och gick på 5 km spåret på Jomala banan. Värsta sköna men oj såna backar där är! vi bestämde vi sku gå där en gång i veckan nu... jag har ännu int fått tillbaka kondisen från när jag var så mkt sjuk o från när ja operera mig o d känns, fy bubblan! 


Onsdag: 

Kökar med mor och mormor, heeela långa dagen! 

På brudhäll åt vi lunch, sen kollade vi in lite vägar o loppisar, sen fika på Peders Aplagård (ladugården) och så en glass på Estholm och så kolla lite till... sen vääääldigt försenad färja hem. 

Förresten, bilden på den söta hunden! han träffade vi på ett ställe och den sprang lös och sprang direkt fram till mig (såg inte till dess ägare) o sen när vi var där följde han efter mig hela tiden... gick jag snabbare sprang den osv... riktigt söt!

           

                 








Av agequodagis - 5 juli 2012 20:37

Nu är det redan torsdagskväll o ja har just kommit på att ja int bloggat sen i måndags, oj då! men på sommaren blir d lite så att man typ glömmer bort att blogga. 


I tisdags: 

blev faktiskt tyyyyp som jag tänkt mig... men int allt. 

Var ut o skritta barbacka med Lokis, fotade stolen som jag sa men istället för spinning så blev det styrketräning, niiice o skööönt!

På kvällen var vi till Linda och Mikael och hängde på deras altan och kollade in deras hus, riktigt trevligt och nice ute i solen!


Onsdag:

Vaknade med nackspärr, bläää! kunde int vända nacken åt höger alls... usch! 

Blev en 90 min morgonpromenix med Camilla i hennes områden. 

Sen blev det sallad på Eat med mamma till frukost... och glass på glassbaren efter det. Jag tog salmiakslakrits som smakade bläää och choklad som var god!

På eftermiddagen var jag med Emma till Lokis, gjorde int så mkt eftersom han hade vilodag, putsade bara ögon o näsa och smorde in honom lite. 

På kvällen blev det vin på Camillas ballkong med Mimi, Milla och Anni. Riktigt trevligt var det men senare på kvällen blev det för mkt mygg så då var vi tvungna att gå in, dock riktigt trevligt att umgås vi drack egengjort Sangria, drack lite vin o åt en suuuuuupergod kaka som Camilla gjort - mums! Var hemma lite före två så att det blev en ordentlig kväll, he, he. 


Idag: 

Blev ingen styrketräning i morse, vaknade med nackspärr idag igen, fyyy! samma sida idag med om krånglade. Istället har jag hjälpt mamma hemma hos dem samt vart med henne och gjort lite ärenden. Bland annat var vi till loppisen i gamla sven mattsson. 

Däremot kände jag att jag måste röra på mig liiite i alla fall, trots min kära nackspärr, så blev 30 min spinning med en instruktör som jag aldrig vart på pass med förr. Han var faktiskt riktigt dukig, även om ja tyckte han puscha på lite för lite i början, men sen blev det bättre. Han hade bra musik också och det är ju ett stort plus.


Ikväll red jag Lokis. Vi var först ut och skritta med Amanda o Cheeky, Emmii och Jim och sedan red jag och Emmii ett tag på en åker (som vi fåååår rida på!) och då både travade jag och galopperade, dock var det extremt varmt trots att klockan var över 20 så vi orkade int vara där så länge... speciellt med tanke på de äckliga flygdjuren- fyyy!


Nu ska ja kolla tv o sen soooova!


 

Ha, ha nu fick ni en fiiin vinterbild som Jossan fotat... kanske för att ja har sååå dövarmt efter spinning + ridning i den här värmen... he, he!

Av agequodagis - 2 juli 2012 22:01

Idag har jag vart på stan med Emma och Milla, glass i Miramarparken samt ärenden på stan. Grillmiddag hemma på ballkongen med Emma och Samuel och kvällen avslutades med ett dressyrpass på åkern med bästaste Bärta. 


Tisdag:

fota stol åt mamma

uteritt med Lokisen

spinning 

hälsa på hos linda och mikael i deras nya hus


Onsdag:

morgonpromenad med Camilla

Lokis vilar

Ngt på gymmet, kanske Move it på TV om ja vågar... 

Altanhäng med flixen


Torsdag: 

gymma

ärenden på stan

rida lektion med Lokis för Karin


Fredag: 

motionera Lokisen

fixa lite hemma

Åka till Kumlinge?


Lördag: 

Kumlinge ? vet int riktigt vad vi ska göra

(lokis vilar i såfall, ninni kollar honom)


Söndag: 

Kumlinge? hem vid 14 isåfall

Nickes kalas + examensfest

Motionera Lokis


Vi får se vad som håller o vad som failar... den som lever får se!


Nä nu, natt, natt!

 

Försökte fota en geting genom fönstret på Ejdern... blev int världens mest lyckade resultat, men men... 


Av agequodagis - 1 juli 2012 13:31

Sööööndag, Samuel kommer hem igen! jeeeei! (jo ja vet han for i fredags.... he, he men man kan väl sakna ngn för d!)


Igår var en regnig dag... spöregna typ hela dagen o jag var på stan med mamma och mormor, kuuul jul o ha ballerina skor på sig (jo ja vet, dumt drag av mig att sätta på mig dem men men...) o skena mellan butiker för att leta presenter o andra saker. Nåja sen var vi hem till mig och fikade eftersom det var länge sen både mamma och mormor var hit. 


Skjutsade hem dem och var sen ut och motionerade finaste Bärta! sötaste hästen! Han och jag var ut o en sväng i skogen o travade och galopperade lite, riktigt skööönt för då var det uppehållsväder! 


På kvällen blev det middag på Indigo med fina tjejer, goood mat och god dryck o trevlig sällskap! eftersom det senare blev varmare drog vi oss vidare till arken garden för o dricka lite drinkar, uppleva sommaren o umgås med trevliga människor. 

Kvällen blev riktigt lyckad och den slutade vid typ 3:20. Trött men glad tjej!


Idag är en annan dag, inte bakis alls men seeeeeeegare än segast! vaknade 12.50 o nu sitter ja här hemma o degar, dock har jag gjort två vettiga saker idag! jag har satt igång bykmaskin och diskmaskin samt vattnat ballkonglbommorna! Nämen, d va ju tre saker d! ja e duktig ja ;)


Nä nu ska ja dra o sega lite mer! trevlig söndag på er!

 

Bild från en sommarkväll i juli förra året, hoppas det blir många fina sådana kvällar i år igen! 


Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards