agequodagis

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

nervsläpp!

Av agequodagis - 29 juni 2012 22:39

bloggplatsen.se! i fleeeeeeeeeera (dvs många) veckor har det stått på första sidan att det skall komma en app om 1-2 veckor, jo tjeeena när kommer en då?! 


Nå idag är et i alla fall freeeedag, i exakt 19 minuter till! Idag har jag int gjort viktiga saker men däremot har det verkligen kännts som en semesterdag. 


Började dagen med min numer vanliga frukost (åländsk naturell yogurt, 0,5 banan, några färska jordgubbar och ett ägg - muuums!) och när jag vilat ett tag tog jag cykeln till gymmet!


Såååå härla att köra hååårt i gymmet, dock är det mycket tyngre att köra ett pass när man bara ätit ett mål den dagen mot när man gymmar på kvällen och å har ätit flera stycken mål. Men det gick bra i alla fall o trots att det kändes mycket tyngre än vanligt så hade jag heeelt samma vikter på de olika övningarna. 


Här är mina övningar: 

1. Höftlyft på bosuboll med raka armar 3 *12

2. Sittande benpress 3 * 10, 10, 10 (brett mellan och smalt med benen)

3. Liggande legcurl 3*12

4. Hantelpress på rak bänk med corefokus 3*12

5. Sittande rodd i maskin med corefokus (utan bröstplatta) 3*12

6. Enbens kb (kettlebell) axelpress från rack 3*10 / arm

7. crunches med raka ben och raka armar och vikt på minst 6 kg 3*12

8. Diagonal cykling med raka ben, vikt på minst 6 kg i handen 3*12


Till detta brukar jag göra raka och sneda situps i min favvomaskin som heter abcoaster. 

Såklart uppvärmning också. Men nu vet ni lite vad jag gör... dock är detta program bara till 24 juli för å ska jag få ett nytt, men då blir det annat upplägg, då blir det två program, ett lättare o ett jobbigare så jag kan köra olika beroende på hur mina sjukdomar mår - pefekt tror jag det blir!


För övrigt så har jag solat en sväng på ballkongen - skööönt! Umgåtts med Emma, vi handlade mat, åt grillad kyckling och mustapekkasås ute på ballkongen o sen var vi till stallet och tömkörde bästa bärta ute på åkern. idag hostade han bara eeeen enda gång, jeeei! så imorn ska vi motionera igen!


Ikväll såg vi på en film, Störtkär som gick på trean och drack varsitt glas vin! superbra semesterdag med andra ord!


Imorn blir d middag med tjejjerna men först sooova lite skönthetssömn, he, he!

 

Gammal mobilbil på sötisbärta!   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards