agequodagis

Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

midsommarhelgen!

Av agequodagis - 27 juni 2012 11:42

Fredag (midsommarafton):

Klev upp 06:50... jeeei! var till stallet för att longera Lokbärt. Det gick riktigt bra förutom att han hosta så att lungorna halvt kom ut när han sku galoppera, stackars Bärta. Hjälpte sen Ninni att morgonfodra och åkte sedan hem för att packa det sista. 


11.20 gick båten från Långnäs. På båten läste jag min bok om ett par som har Aperger (sann historia) och fotade lite. 


Väl på Kumlinge så fixade jag sallad och hjälpte Samuel att städa båthuset. Snabbt hem till dom och duscha och fixa sig i ordning och så tillbaka till båthuset. Där tvättade vi potatis och gjorde det fint innan det var dags för middag. 


Till "förrätt" hade vi laxpaj, tunnbrödsrullar, sillar, nyrökta aborrar, sallad, nypotatis (nyupptagna), ägghalvor med kaviar på. Blev typ mätt bara då... även om ju jag hade egna tunnbrödsrullar och inte åt av pajjen. 

TIll huvudrätt fick man ta med eget kött, jag och S hade älg och rådjur (eftersom det är det enda kött jag kan äta) och så åt vi hemlagat vitlökssmör, nypotatis och sallad till det - gott!


Sen när vi ätit började klockan vara rätt mycket så då var det dags att traska upp till midsommarstången (flera av killarna måste vara med och sätta upp den). 


Efter midsommarstången gick vi tillbaka, åt efterrätt (marrängtårta med vaniljkräm och färska jordgubbar) och sedan började det bli lite smårått nere vid vattnet så vi flyttade in borden i båthuset och satt där och pratade och drack lite vin och sådär. 


Bilder från dagen: 

Buffeebordet.

   

Utsikten från matbordet

   

Midsommarstången

           

Bilder från senare på kvällen. Har nog massa bilder på människorna också... men har ju int frågat om jag får sätta upp dem så låter bli.


Vid typ lite före tre kändes det som att man började bli verkligt trött, hade vart en lååång dag med mycket händelser...


Lördag:

Steg upp vid tolv, käkade frukost och for ner och städade båthuset. Åt även rester från dagen före till lunch. Sen var det meningen att vi skulle åka hem till S föräldrar o duscha o fixa oss i ordning för att åka på middag till restaurang Kastören... men vi var för trött, vi orkade inte. Så vi åt grillmiddag med hans föräldrar och syskon, badade bastu och såg på film i stället. 


Söndag: 

Prövade en sadel på Ooli, var ut och red med Sonja. Jag red Russin. Sen åt vi hemlagad pizza och så var det dags att ta båten hemmåt igen. 

Hemma på kvällen var vi och pysslade om Lokisen (som fått väääärldens förkylning) och mockade åt honom och sen var vi till mamma och pappa för att äta prinsesstårta eftersom pappa fyllde år... 


Ja det var midsommar det... en trevlig sådan!

Här är bild på Russin fall ngn undrar hur han ser ut (har nog visat den tidigare)

 

 
 
Ingen bild

Lynn

28 juni 2012 11:09

Verkar som du haft en helt underbar midsommar! Hoppas Lokisen blir bättre fårn sin allergi. Stackare, han åker nog på både det ena och det andra..
Ses kanske i vimlet på lördag... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards