agequodagis

Alla inlägg under december 2011

Av agequodagis - 14 december 2011 20:31

Jaha onsdagen är snart över. Jag har jobbat o efter det vart på handledning. 

Var sen hemma o gjorde  klart julkorten o nu ikväll har även min älskling vart suuuuupersnäll o gått och postat dem åt mig! - tack! 


har även vart på promenad ikväll, fick sälle av Lokbärt och Camilla. Vi gick typ 45 min. Vet dock int ännu hur bra d var för min förkylning men den som lever lär få se... ja har dock bäljat i mig varm saft hemma i efterhand, i förebyggande syfte! hoppas d hjälper! för övrigt VILL JAG TRÄNA!!!


Ha en bra natt! go natt!

Av agequodagis - 13 december 2011 21:34

Jaha 13 december idag då! Detta innebär här i norden att det är Lucia. Mitt luciafirande började kl 09.00  i morse i gymnastiksalen i vårt högstadium där årskurs 8 hade luciaframträdande. 


Sen var även lusses lucia o lussade för oss efter lunch. 

Efter jobbet var det stallet som gällde, men lokisen har vilodag idag så mockade bara och så var ja ut i hagen och visiterade + gosade. Han blir sååå ledsen de dagar man int hinner ta in honom, han står i hagen o ser så jäkla besviken ut när man går in, det riktigt skär i hjärtat. Han ser efter en enda tills man går in o stängt dörren, ledsen blir man! gullehjärtat! 


En sån här min får man när man går in, typ hallå du glömde mig!   

 


Ikväll var jag och herr söt till stan, vi kollade skor till honom o sen var vi och såg luciatåget, efteråt gick vi en kort stund till torgscenen och hörde när dom sjöng. Då fick ja faktiskt liiite julstämning, när man stod där o lutade sig mot sin söta pojke och lyssnade på julmusik - myyys!

Efteråt åkter herr S till gymmet och jag till mormor där även mamma var!


Kvällen avslutas nu med glögg och pepparkakor hemma i soffan med älsklingen! Hoppas ni också haft en trevlig lucia!


Av agequodagis - 12 december 2011 20:58

jaha... så var den måndagen gådd då! 


idag har jag jobbat. Då lade jag betygen, skööönt att dom är satta nu så man slipper tänka på det mer!

sen åkt ja hem o fixa klart två julklappar - skööööönt!

vidare til Aftonsol där jag red fröken Campolina. Gick MYCKET bättre denna gång än sist. Har tyvärr ännu inga bilder på fröken ifråga. Men det var rysligt roligt att det gick såååå mkt bättre, även om vi nog har ganska mkt att jobba med ännu ändå... he, he


Nu har jag pratat på msn med Milla och sett på byggfällan. Usch hur kan folk bete sig så kasst mot folk! fattar int alls! blääää!


Imorn är det lucia! d ni! julen närmar sig med STORMSTEG!

Av agequodagis - 11 december 2011 20:08

Jaha då har ännu en helg snart tagit slut... denna gång har tredje advent just tagit slut! snart är d jul! och jag som int alls är förberedd för d! eller alltså jooo ja har fixat liiite julklappar men int så många som ja borde ha gjort, eller alltså rättare sagt brukar ha gjort vid det här laget!


Fredag:

Jobba

Fixade julkort

sen vart d förfest hos Camilla på jobbet, vi drack god glögg med vin i och lite champaigne- gott! sen drog vi vidare till Baltichallen för jobbets årliga julfest. var riktigt trevigt och vi fick god mat! massa dans också! 


Lördag

åt frukost 1... sen vila i sängen tilll halv fem. Skjutsa Samuel på klassfest o så till stallet. väl på stallet börja d snurra i skallen, var seg o konstig o orka int göra ngt alls... häsa aldrig på lokisen för ja orka int mocka knappt, tog 1h 10 min... ups! orka int riktigt... så mamma fick hämta mig o skjutsa hem mig. I bilen börja ja må ännu mer skit. Vi var tvungna att stanna för vissa måste göra lite äckliga saker... dvs spy, bläää! 

Spydde lite mer när ja kom hem... usch! sen la ja mig på spikmattan o sov. Sen när ja vakna vid 21 var ja bra... knasigt men sant! så då satt ja mig och såg på film, drack glögg o åt pepparkakor...  mystiskt värre!


Söndag

Sov läääänge (blev väckt av herr söt i natt vid fyra... o kunde int somna om på länge!) vaknade vid tolv, käkade frukost - ensam! tråååk! vila lite framför tvn o fick sen skjuts till stallet av far. Red dressyr med lokbebisen o sen hem o dååå vaknade herr Söt... lagat middag, druckit glögg med mor o Samuel o käkat chips! d va den helgen d! 


Denna vecka blir en fyradagars, jeeei! va skööönt!


Häj häj!

min söta ko, 2008... dvs länge sen o bilden är tagen när han stod i sund... så år och dar sen alltså!     

Av agequodagis - 8 december 2011 22:23

Vilken vecka det vart!


Söndag

jobb på aftonsol, sedan minns ja int mer... ha, ha. eller jooo ja åt middag med pappa o sen städade ja hemma hos föräldrarna!


Måndag

sov länge, städade hos föräldrarna, gymmade samt var o red lektion på Aftonsol, Bon bon som vanligt.


Tisdag:

Vilken dag! S och jag tog båten till Kumlinge för att träffa o umgås med hans familj hela dagen. Redan på båten träffade vi hans far som vart o köpt en till grävmaskin. Väl på Kumlinge så fixade vi i ordning hästarna o så for vi ut på en lång tur. Jag red Russin, en skimmelponny. De andra körde Ooli som är av samma ras som lokbärt, dvs en torihäst. Var runt på Kumlinge i 2,5 timmar. Men mitt i så drack vi glögg o åt pepparkakor medans vi kollade en sväng på deras djur.

Sen middag med hela deras familj. Gott med lax blev det! och så färja hem därifrån, då spelade vi kort med hans vänner.


Onsdag

jobba igen, skönt var det med lov!

cykling på träningsverket och så vidare till Karrböle för ett dressyrpass med lokbärt! duktig var han!


idag:

gjort ärenden på stan, band annat köpt en klänning som ja ska ha imorn på personalfesten.

Sen hem och äta lax med S och så vidare till stallet, skruvade i dom sista broddarna o sen skritta jag ut en sväng med A och Cheeky.


med andra ord en riktigt trevlig vecka!


här är några foton från i lördags som Josephine Berg tagit.

               


Nu ska ja ta o se klart en film o sen soooova! natt, natt! 





Av agequodagis - 3 december 2011 16:50

I onsdags skrev jag att Sovve sku få somna in på torsdagen... så blev det inte. Han blev såpass sjuk så han fick somna in redan på torsdagskvällen. Så den dagen blev det ingen ridning, inte ngt man kände för direkt.


Torsdag:

loke fick vila tack vare vad som hänt dagen före. Jag och Samuel hade myskväll, handlade och såg på TV och åt Ben and jerry glas - mums!


Igår:

Spinning, månskensritt med Lokbärt o sen laga julklappar. Ja just ja, var o fikade hos mormor också!


Idag:

Det var minusgrader i natt, fyyy så kallt! jag var o red Lokis på förmiddagen. O sen var jag, Camilla o Jossan till Svartsmara o kollade dressyrträning. Sen till Karrböle med Jossan och så åkte jag och Camilla för att kolla Brunoträningar i Jeanettes ridhus. Fyyy vilken kall dag det varit! nu har ja ätit och tänker sova en stund... sen dags att gå ut igen för att åka till kararböle gång tre idag! skall nattmata djuren!


Ha en bra lördagskväll!



Av agequodagis - 3 december 2011 16:15

Köhls Souvenir 1989 -2011


                                  


Vila i frid fina Sovve!

Av agequodagis - 1 december 2011 09:14

Vilken är din favoritfärg på häst? har ingen speciell direkt... men svart sku vara praktiskt med att hitta outfit åt...

Klippt eller ryckt man? ryckt!

Hur högt har du hoppat? 130 cm

Mer än en gång? japp!

Har din tränare tävlat högre klasser än dig? japp absolut! fast vet int huuur höga. Men medelsvår i alla fall

Vilken är din favorit "kändishäst" ? ja du.. finns ju så många fiiina. Men när ja var yngre så var ja överförtjust i Milton.

Hur ung är den yngsta häst du ridit? 4, Caschwin hette han.

Hur gammal är den äldsta häst du ridit? 29 år, Hiram!

Har du höanalys på ditt hö? mitt o mitt, men stallets där min häst står på brukar ha, dock int i år. Vi har alltid nästan för bra...

Favoritmärke på sadel: Frank Baines eller Prestige men älskar min egen hubertus också

Hur gammal var du när du började rida regelbundet? 9 år tror jag

Vad hette första hästen du red? Sandor

Hur ofta putsar du tränset? typ aldrig... min medryttare gör d oftast... :D

Använder du säkerhetsstigbyglar? jopp båda mina egna sadlar har d o ridskolans alla har också.

Om din favorithäst skulle byta namn vad skulle den heta då? HAN skulle nog heta Bärta...

Är din hovslagare utbildad? jopp

Vet du hur man kopplar ett elaggregat till staketet? tror d... har i alla fall gjort d... sen vet man int om man blivit glömsk men efter lite funderande så jo

Kan du slå på en tappsko? näpp!


Om du skulle välja

Dressyr eller hoppning

Vattenkopp eller vattenhink (beror på hästen, min egen föredrar vattenkopp!)

flugor eller snöstorm (pest eller kolera lixom...fyyy)

aldrig mer rida eller sälja min häst

skor och shaps eller ridstövlar

mocka eller fylla höpåsar

spån eller torv

lång man eller kort man (fast vissa raser är fina i lång!)

box eller lösdrift

klippa luggen eller växa fritt (ngt mellanting!)

senskydd eller lindor










Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards