agequodagis

Alla inlägg under november 2011

Av agequodagis - 3 november 2011 21:21

fast inte på ett positivt sätt dock... var nog rätt länge sen ja skrev tror jag... ups! glömmer lite bort att ja har en blogg. Fast när ja väl skriver så tycker ja d e rätt skönt att skriva av sig. Knasigt d dära hur man tänker riktigt.


Det har hunnit gå en massa dagar sen sist... minns int ens vad jag gjort i veckan längre. Men i söndags så städade jag HELA dagen. Först hos mig och sedan hos mamma... så det var den dagen d, fast på kvällen var jag och nattmatade hästarna och då upptäckte jag att min bästaste ögonsten drack varannan gång han tog en ny tugga hö, sammanlagt 13 gånger på bara en liten stund o d var ju oroväckande dåligt. Så iväg till stan för att hämta Samuel och så tillbaka till stallet, även Ninni kom ner. Insåg att han hade tandvärk o antagligen foderinpackning - suck! speciellt när Uffe, tandläkaren hade vart på Åland just den helgen- ännu mer suck!


Så måndagmorgon blev att ringa vetrinär. Hon sku komma på tisdagen sa hon, för hon ansåg int honom akut. På kvällen var jag och red Bompisen, och det gick faktiskt riktigt bra!


Tisdag, vetrinären kom! äntligen! Lokisen blev sövd... inge kul alls! insåg han nog har röta, suck! fundera massor på va vi sku göra åt honom, sku ja måsta åka till sverige till tandläkare, fanns d ngn som kan fixa det provisoriskt tills uffe kommer osv!


På kvällen fick ja tag i mathias som tar hit tandläkare o han ringde Uffe o sen tillbaka till mig, Uffe ville att L sku gå på antibiotika en vecka, blir d inga bättre så sku han komma tidigare. Som det är nu kommer han i början på december. 


Så nu går herr häst på antibiotika och finadyne... stackarn. men han slipper i alla fall ha ont.


I dag är d torsdag, S har farit till Kumlinge och jag sitter och degar i soffan, har nyss kommit hem från kalas. I morn kommer S tillbaka och på lördagmorgon sticker vi till Sve! kommer bli super!


Ha d kanoners, d tänker jag ha!





Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards