agequodagis

Alla inlägg under oktober 2011

Av agequodagis - 7 oktober 2011 11:11

Skönt med helg! jeeeei! dock åker min pojke till kumlinge idag, kommer hem sent på söndagkväll och sen åker han och är på praktik måndag till måndag - bläää! int kul alls! kommer sakna han massa!


idag har jag vart till tandis... d blev ovanligt billigt, endast 27 euro, hur ofta blir d sååå billigt när man går dit lixom?


igår var jag på Mary kay party... tycker fortfarande bäst om Rosen serien men blev förtjust i Mary kays ögongele så den beställde jag. Såhär ser den ut:


 

Men får den först på måndag.


Helgens planer:


idag: umgås med S tills han far, ta hand om lokisen, middag hos mamma, promenad


lördag: födelsedagsbrunch hos Linda, ta hand om lokisen, kanske umgås med pernilla. promenad


söndag: ta hand om lokisen, kanske ut till Geta o rida fjording om det är bra väder


ja det var väl det d... förutom det, städa, vila, sova!


Ha en superhelg!

Av agequodagis - 1 oktober 2011 21:50

idag... S for vid 10, då sku ja bara ligga kvar en liten stund tänkte jag. Det gick på skit! vid halv 1 ringde mamma och då väckte hon mig... UPS


Så satt framför datorn ett tag o sen till stallet. Höll lektion för Josephine och Zack. Vi fokuserade frammåtbjudning och lösgörande... frammåtbjudningen kändes viktigast.


Sen blev det middag hos mamma och kvällen avslutades med te hos Camilla.


Så med andra ord har ja int gjort speciellt mkt idag.... men skönt har det vart. Nu är klockan snart 23 och jag är redan trött... trots att ja steg upp halv ett... knas! nåja, natt, natt!

  här en bild på Zack... men visst fel väg - ups! Nåja d får duga! ha d!

Av agequodagis - 1 oktober 2011 12:09

Vaknade upp bredvid S, jobbade 9-13. Sen träffa S igen och så åkte vi ut till Djurvik där jag fick träffa hans pappa och deras hästar Ooli och Russin. Hälsade på dem en stund och sedan vidare till karrböle för att hälsa på och ta hand om Lokisen!


Sen vidare hem, mysmiddag här hos mig: grillad kyckling och sallad och rödvin och levande ljus - myyys! cykeltur till stan, där vi gick i butiker och S fick träffa massa av mina vänner, vi var även in till mimi en sväng för att kolla in hennes nya lägenhet. Sen hem o titta på film, äta gottis från Puneh oriental o dricka lite vin! riktigt nice kväll! tack S :)   


Nu se vad den här dagen har att erbjuda! häj häj!



Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards