agequodagis

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

jobb med mera med mera

Av agequodagis - 4 augusti 2011 20:52

Ja som rubriken lyder, jag har jobbat idag, dock bara 2 timmar, men i alla fall!


Sen har jag vart o kört Ida och Zack till ridhuset i Ämnes.

  

Det gick bra men Zack behöver ännu träna på att int ha så brått ut ur transporten, förhoppningsvis e han lättare att lära det än herr Lokis... för Lokisen tog det tiiiiiiid.

Väl "hemma" i Karrböle så fixade jag Lokisen, borsta o grejja o så var vi ut o beta på stallplan, skööönt tyckte Lokisen att slippa sjukhagen för en stund. Sen när vi sku gå ut i hagen då hade nog han glömt att han stod i sjukhage, för det vart full sula ut, men eftersom han vet han int får sticka... så blev d tvärnit o vändning på stället utanför dörrn, pucko häst. Sen när ja lämna han i sjukhagen vart han jätte deprimerad o ville me ut, stackars älsklingen.


Herr häst brukar egentligen vara sån att han tycker det är mesigt att visa att man gillar ngn om ngn annan är med. Men hela den här veckan har han hållit på att gnägga varje gång man kommer (sånt gör han bara ibland annars...) Gulle!


Här är lite söta bilder på herr häst, mobilbilder dock så int såå fina...

 


Sen ikväll åt ja proteinpannkakor till middag - mums!

en 45 min promenad blev det också eftersom ja var på stallet så länge o missade Shake it :(

Sist men int minst så var ja en sväng till föräldrarna för att byta bil och då passade jag på att borsta herr C, titta så fint han ligger när man borstar:



Imorn är en annan dag... Ha en bra natt!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samm...

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började t...

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans f...

Av agequodagis - 28 februari 2015 21:35

Tänker mig till att börja blogga igen. Som förut kommer det att handla om hela livet, men mycket fokus kommer också läggas vid min "nya" ridning. Har frångått det traditionella o rider nu mer för två Lindor. Lindah Nilsson (logisk ridning,WWW.lindah....

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards