agequodagis

Alla inlägg under maj 2011

Av agequodagis - 14 maj 2011 21:25

   Tja, tja!


Idag har vart en trött dag... vaknade (av att mamma ringde...) klockan halv elva. Steg upp, käkade frukost och åkte med Pernilla på lite ärenden, bland annat Syrrans, sparhallen, tyger och sånt och så en sväng i klädbutiker och avslutade rundan med fika på Bagarstugan. För min del blev det te och en fetaostsmörgås - gott! Jag shoppade en sak, en duk till mitt köksbord... en vaxduk, vuxet och fint eller hur?! o ja vet nu tänker man att d antagligen är en ful, rutig konstig plastig sak. Men icke, den är faktiskt riktigt snygg och mörkgrå! så det så!


Sen hem och sooova, var såå trött!


Middag blev d hos mormor, idag igen! idag: grillad kyckling, ris, currysås och grönsaker och så fetaost, båtens fetaost som är underbart god! - mums!


Ikväll har jag mockat, gosat med Lokisen samt nattat hästarna!


Nu är det ESC som gäller! heja Finland!! Heja Paradise Oskar (som tydligen egentligen heter Axel Ehnström... hur kom han lixom på namnet Paradise oskar?!)


Ha en bra lördagskväll!

Av agequodagis - 14 maj 2011 00:07

Fredag den 13 o en suuuperdag! min turdag typ!!!


Fick massa, massa, massa beröm på jobbet, helt sjukt glaaaaad! jisses chockad! jeeei! fick även massa gjort så det är ju super det med!


Fika + middag hos mormor - NIIICE! o gott!


Mocka åt sötaste Lokisen + gooos! han kommer ofta när man ropar nuförtiden - sötaste älsklingen!


Druckit det här vinet:    med Lynn och det var riktigt gott, vi har även ätit den här chokladen:   fast hallonvarianten - goood!


Sedan så vann Finland semifinalen i hockey mot Ryssland med 3-0!!! jeeei! så nu spelar Finland vm final på söndag mot Sverige! oj oj, spännande!


Hejja FINLAND!!  


Förutom detta har jag även fått superfina bilder på mig och Lokisen  som Josephine fotat - Tack!


Här får ni nååågra, tänker lägga upp ngn nu och då så blir d roligare... har nämligen MASSOR!


       

Så tack världen för en superfin freeedag!Nu ska gå och lägga mig med ett nöjt leende på läpparna!

Ciao!

Av agequodagis - 11 maj 2011 21:52

mormor ringde som vanligt imorse och väckte mig! kl 7 ringde hon och då var det + 16 grader ute! jeeei!


Jobbet var som vanligt... typ!


Förutom jobbat så har jag - vart på stallet! mockat, packat osv.

För sen var Lokisen och jag till aftonsol och red dressyr för Solveig. Josephine kom sen senare och såg på samt fotade massa, så kaaaanske det kommer upp lite foton här ngn dag från det!


Kändes helt ok i skritt och trav, galoppen behöver d hända mkt mer men d taaar tid i och med att han vart sjuk!


Nu börjar d bli dags att soova, klockan är mkt!

Natt, natt!

Av agequodagis - 10 maj 2011 22:09

Idag har jag...


jobbat

solat på ballkongen och blivit lite röd!

sovit

vart på stallet och:

mockat

pratat

borstat + gosat me Lokisen

packat för imorn

kollat på när Lynn red Sovve.


Sen har jag även:

städat papper och deklarerarat... kul dag va? NOT


Här är i alla fall ett kort från i söndags då ja hoppa lokisen me Ida och Zack. Sanna har fotat. Int så jättevackert när han hoppar av såå tidigt...

  


inte så vackert detta heller... men vi får väl skylla på att d var första gången vi hoppade liiite högre denna säsong, blir bättre me mer muskler sen! 


 

Nä nu är d dags att sooova! ciao och häj!

Av agequodagis - 9 maj 2011 20:12

Vilken varm dag, helt underbart sommarväder! o mest perfekt av allt, vi hade skoldagsförmiddagen förlagd på ÅCA och där blev det mycket väntande ute i solen, niiiice!


Förutom jobbat så har jag lyssnat på mentalträning, då somnade jag... o sen snoozade jag och snoozade och snoozade... tills det blev +1h.... var visst trött!


Nå tvingade i alla fall mig upp för att dra iväg till gymmet, där blev det 30 min spinning + egen styrketräning, svettigt MEN väääldigt skönt!


Var även till Kantis och handlade!


Så nu är d lite tv och städande av papper som gäller innan sängen väntar...


Hoppas ni me haft en bra dag!


Ciao!  

Av agequodagis - 8 maj 2011 21:06

oj... var ett tag sen jag var här!

Har hänt massa! vart på långhelg i Göteborg, jobbat, solat, ätit lunch på stan, ridit Lokisen, umgåtts me trevliga människor både släkt o vänner, var på kalas, firat morsdag, dansat på arken... massor alltså!


här är lite bilder från den senaste tiden...         


På Valborgshelgen var jag och mamma på besök hos brorsan och hans sambo i Göteborg.  På valborgskvällen var vi i stan och såg på Chalmers kortegé.      

Inne i centrala Göteborg.

 

Läppstiftet, så kallas byggnaden i bakgrunden.

 

Vy över Göteborg, från det högsta berget som kallas Ramberget.

   


Vi åkte även Paddan, en båt som tar turister på en guidad tur runt Göteborg.   


Ja det var lite om den senaste tiden det...

Nu dags att sova imorn är d måndag!

Ciao!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards